Hjæææælp....Skader i vasketunnel

Hej

-Sidder inde med et voldsomt problem-

Kørte bilen i vaskehal, engang her sidst på vinteren. Bor i en øko-kommune med grusning af veje. 0-salt.
Ok så, altså flere bilvaske, hvilket er helt iorden.

Men vaskemaskinen løb tør for vand/vandforsyningen stoppede under GULD-vasken. Bilen blev sandskuret med tørre børster. -Total ridset overalt-
Bilen takseres og poleres. JA-JA og lakkonserveres.

Egen kaskoforsikring skal i første omgang betale, dog uden selvrisiko for mig.
Men ak alle ridserne ses nu, specielt i soleskin, som tusinde små edderkoppespind under poleringen/lakkonserveringen, det samme med ruder.
Er langtfra tilfreds, men er blevet lovet en kontanterstatning på kr 3000,- for at se på "landbrugsmaskinen" i tiden fremover.

Bilen er som forsikringsselskabet siger, jo en gammel spand fra 1998.
Var velholdt som bar' pokker. Men nu---ØV---- Jeg gider den ikke.

Skal bilen ikke bringes tilbage til samme stand ?
-Det med kontanter, gør jo ikke bilen kønnere-

Selvfølgelig kan jeg "måske" få malet et enkelt forskærm, men så bliver det vist "uden moms" -hvilket jeg absolut ikke er tilhænger af-

Hvor meget skal man finde sig i ?
Hvad kan man evt. gøre ?

Service stationen, som jeg endnu ikke vil nævne ved navn, lover på com. hjemmesiden guld og grønne skove, men når det kommer til de lokale tankstationsejere, er virkeligheden en helt anden.

Føler mig trampet ned af lokale, talentløse amatører i gummistøvler. sad
De gider ikke bruge mere tid på en "idiot" som absolut bare vil have ret.

ØV_ØV_ØV_

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Yo Retro,

Det var sq en trist historie - ved lige, hvordan jeg ville have det (fik bagenden omlakeret for tre år siden - maleren glemte at give den klarlak, som resten af bilen har - og nu er den matrød....)

Anyway - du sidder med en virkelig dårlig sag, for bilen er blevet takseret - og det kan praktisk taget ikke laves om. I hvert fald ikke uden en kamp fra din side. Du vil få meget svært ved at bevise, hvor smuk den stod i lakken.

Min anbefaling: Nyd bilens øvrige kvaliteter, lakkonserveringen og snup de 3000,- og glem det.
Ejeren af vaskehallen har faktisk gjort det, han skal - den "uvildige" taksatorrapport er det, han (dvs. hans forsikring) skal forholde sig til.

For flere år siden arbejdede jeg i et udlejningsfirma, hvor vi så effekterne af den hyppige maskinvask på bilerne. Det er meget muligt, at et nyjusteret vaskeanlæg vasker lige så blidt som en "håndvaskning" - jeg har bare set alt for mange eksempler på det modsatte i praksis!

Mvh.

Jan R.
Hej Jan R

-Det lyder f.... ubehageligt-
Det er jo ikke længere "Min bil" måske en anden ville blive glad for den.
Men hvad får man for kr. 3000,- i en byttehandel.
(Leveringsomkostningerne måske)

Er det ikke en sag for forbrugerklagenævnet. ?

Det ligner en sandpapirsslibning med klarlak.
Jeg kan desværre, sagtens se det med bevisbyrden.
Var det min nye volvo, havde jeg revet al håret af.

-VASKEHAL- MAN FÅR HELT KULDEGYSNINGER.
-Det bliver for fremtiden med vand, sæbe og spand.-

VH Retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Har du haft kontakt til dit forsikringsselskab igen?

Der burde være mulighed for en omtaksering - hvis det er så grelt som du beskriver må taksatoren også kunne se, at der ikke er tale om alm. slidtage.
Hej Hans

Bilen vil blive omtakseret af endnu en uvildig taksator/FDM
-Det er vel en forbrugerorganitation-
Men forsikringsselskabets taksator vil møde op og forklare inden takseringen rolleyes
Herudover bortfalder tilbudet om de kr. 3000,- Til fuld og endelig afgørelse.

-Nu må jeg se hvad her sker-
Måske bliver jeg "bare" de kr. 3000,- fattigere, og kommer til at ligne pinoccio......................laaaang næse.

-Er klar til kamp- Man skal vel ikke bare lige finde sig i at blive trampet ned.
retro

Jeg synes da det lyder som om, at der er noget at kæmpe for - hvis det ikke lykkes med forsikringsselskabet, ville jeg gå løs på vaskemaskinens ejer - og her tænker jeg på selve kæden (som jeg ikke kan læse har været blandet ind i sagen tidligere).

Umiddelbart er der jo noget om sagen da du er blevet tilbudt de 3.000 til fuld og endelig afgørelse.

God kamp.....
Annonce
Hey Hans,

Er helt enig med dig i, at der er en sag at kæmpe for. Jeg tror bare, sandsynligheden for at "få mere" er meget lille set i forhold til de tidsmæssige og psykiske ressourcer, der skal bruges.

Nu er problemet jo også, at bilen er blevet poleret - og dermed er det svært at se, hvor slemt det egentligt var før. Og en otte år gammel bil, der altid er blevet maskinvasket, kan have mange vaskemærker.
Og Retro´s problem er jo netop at bevise, at den var i en usædvanlig flot vedligeholdt stand.

Mvh.

Jan R.
Hej igen,

-Tiden er så inde, til at teste de psykiske og ikke mindst tidsmæssige ressourcer-
-Er det med at polere bilen, et forsikringsfif- confused
-Det blev aldrig aftalt, bare gjort i forbindelse med takseringen-
Hvor længe er holdbarheden på en sådan polering/lakforsegling ?
Er det ikke bare som at p.. i bukserne, for at holde varmen.

Kan ikke længere trække følehornene tilbage, kampen er igang.
-Udkæmpes i retfærdighedens tjeneste-
Håber at slippe igennem uden for mange "ridser i lakken"
-Mennesker kan jo ikke bare maskinpoleres-

retro

-Så er her allerede indgået forlig-

Bilen blev igår omtakseret hos FDM, og HURRA for det.
Bilen var i.flg. FDM normalt udseende, efter en "tørvask"
Men reperationen/poleringen var mangelfuld og sjusket.
-Pletpoleret og vokset- Det viste sig også senere i samtalen, at alt samarbejde mellem forsikringsselskabet og firmaet er ophørt.
Har nu fået betalt/tid til en total lakrens, dybdepolering og ditecbehandling.
-Af hele bilen-

Det er da, alt andet lige, bedre end tre visne tusindlapper og en mat bil.

Takker Jan R og Hans Hansen for deltagelsen/indsparkene.

Venlig hilsen retro

Det var da glædeligt at høre - tillykke med det.

Jeg håber, at du bliver tilfreds med resultatet....
SÅdan - for en gangs skyld er det rart ikke at få ret....wink

Men du har sq også været uheldig med sådan en klyt-polerer-knold. For en komplet Ditec-behandling giver normalt et usædvanligt flot resultat.

Til lykke med det.

Mvh.

Jan R.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også