Mønster i holmegårdssten for svagt.

Vinkelsliberen har været på overarbejde i påsken, jeg har lavet sådan et mønster i terassen, py ha, det lykkedes.

http://www.wewers.dk/images/stor/Herregaardssten/HERREGAARD_2_GULMIX-SORT.jpg


Men, men, men, IBF sten som skulle være sorte er kun mørkegrå når de er tørre, og pænt sorte når de er våde. Også selvom det her saltpeter slør er fortaget.

Wewers er meget mere sorte i tør tilstand så jeg i silvan, jeg kunne ikke købe 2 forskellige fabrikater, da den ene type er 5,5 tyk og den anden er 6 cm. Og prisforskellen var 30 kr. pr kvm, og jeg skulle have 110 kvm. så det gjorde udfaldet.

Nu er spøgrsmålet, er der nogen der har et forslag til noget olie jeg kan give de mørke sten så der kommer stor kontrast. Det skal ikke være noget der vil give grobund for diverse uønskede alger og andet godt.

Billigt og næsten gratis skal det være.

PS. har Wewers noget med IBF at gøre, halvdelen af mine palle med sten har påskrevet Wewers.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej PeterR

Tror ikke du kan gøre meget andet end holde dem våde når du vil nyde det "sorte" look.

Nå, min nu afdøde fader havde for mange år siden en lille flisefabrik. Kan erindre at han eksperimenterede med at lave knaldsorte fliser med cementfarve. De blev dengang halvgrå, når de var tørre. Derfor undre det mig at de dyre skulle være så meget mere sorte.

De mest sorte fliser, han fik lavet var ved at lægge et pudslag med nogle sorte skærver iblandet. Når de var hærtet blev de så afsyret. Den måde kan man ikke lave fliser på i dag uden de koster en halv hel jetjager. Flotte var de.

På dit billede, syntes jeg faktisk at farverne på fliserne står pænt til husets kulør. Pænt arbejde i øvrigt.

Mvh. Leif.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Sødt af dig at rose mit hus, men billedet er nu fra wewers, men mit mønster ligner, men er meget mere udtværet. Jegb skal nok sende det rigtige billede når forslaget til olie er på plads.

Det skal nok lykkedes med et eller andet. Hvis man kan få olie til badeværelser i marmor må man også kunne gøre et eller andet udvendig med noget olie, men marmor olie er for dyrt.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
nu er jeg godt nok voldsomt meget på glatis for jeg aner intet om hvorvidt mit forslag virker, MEN kæresten bruger noget klinkeolie på vores klinker i huset. Det er åbenbart noget man smøre på for at lette vedligeholdelsen, men ikke desto mindre kunne det være at det kunne bidrage til nogle mørkere fliser.

Hvor lang tid det så holder med vejr og slid aner jeg ikke.....men det var da et forsøg hver. Mener ikke det er ret dyrt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis