termostatstifte i radiator der hænger

Mange af stifterne i mine radiatorer rundt om i huset hænger. Jeg har hørt noget om, at man kan tilsætte lidt sulfu i slangen der benyttes når man fylder vand på systemet. Er det rigtigt?

Hvor meget sulfu skal der i givet fald benyttes? Jeg har ca. 8 radiatorer.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan jeg dårligt forestille mig. Stifterne er vel ikke i berøring med vandet.....
Termostaten af, stiften ud, gi' den lidt Vaseline, stiften ind igen, termostaten på. Det holder de næste par år.

MvH,

Bent.
Hej

Hvis ovennævnte råd ikke afhjælper problemet, kan du relativt let skifte ventilen. Jeg har haft en enkelt stift som altid var "på tværs". Jeg forsøgte alt. men blev tilsidst træt af det og skiftede hele ventilen. Så i bagspajlet skulle jeg nok have gjort det noget før.

mvh Anders
Jeg har haft samme problem med Danfoss ventiler, det var i dem ikke selve stiften der sad fast, men den pakning som stiften trykker paa. Det var specielt naar termostaterne havde vaeret lukket i en varm lang sommer:p. Problemet er vist aldrig blevet officielt anderkendt af Danfoss, men man kunne faktisk faa byttet sine ventiler hvis de havde en produktionsdato hvor de havde proevet at benytte et andet materiale til pakningerne end det de havde brugt foer.

Karsten
Hej

Der er helt rigtigt som Karsten skriver. Jeg har kendskab til tilfælde hvor man blot ved at ringe til Danfoss og klage sin nød kunne få relevante stumper tilsendt. Du har jo flere defekte i dit hus, kunne man tænke sig at det skyldes at nogle var produceret samtidig derfor også lider af samme skavank?

mvh Anders
Jeg vil prøve at smøre dem med lidt vaseline, men har på fornemmelsen, at det meget vel kunne være selve membranen, der sidder og hænger og ikke stiften.

Dårlige fabrikat. Tja, det kunne man nu godt forestille sig. Men jeg ved at jeg har mindst to forskellige fabrikater installeret.

Jeg fyrer primært med brænde, så det er rigtigt, at der er lange perioder, hvor radiatorerne ikke kører. Det hjælper naturligvis heller ikke på systemerne. Man burde nok motionere dem lidt mere jævnligt..
hej

Det kan næsten altid betale sig at skifte ventiler og termostat hvis disse er mere end 10-15 år gamle.

Grunden til dette er at de nye ventiler har en mindre gennemstrømning og derfor en bedre afkøling.
Denne bedre afkøling kombineret med en ny sparepumpe koster ca. 2000. kr ved 8 radiatorer og er sparet ind igen på et par år.
Alene sparepumpen sparer et par hundrede kr. årligt.

De lærde narre er de største
Når du køber dyrt, græder du kun en gang. Når du køber billigt, kommer du til at græde mange gange
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis