Fodkoldt i kolonihave

Hej alle!

Ville lige høre jeres mening vedørende mit lille "problem", og evt hvordan jeg kan forbedre mit lille hus.
Jeg har fornylig renoveret mit kolonihavehus og har isoleret gulv og vægge med 100 mm rockwool. I loftet har jeg lagt 125 mm.
Mit problem er at jeg stadig har det ret koldt ved gulvet, tit mindst 5 grader koldere en i hovedhøjde. Det er sikkert helt normalt ved et sådan hus, men jeg kunne godt tænke mig at vide om der er måder hvorpå jeg kan forbedre forholdene. Her er min gulvkonstruktion:
Huset står på sokkelsten underlaget er jord. Gulvstrøerne er 100 mm høje og ligger direkte på sokkelstenene ( med tagpap imellem) under strøerne er monteret hønsenet, og oven på nettet ligger vindpap, oven på vindpap ligger 100 mm isolering. Til sidst ligger der 30 mm tykke gulvplanker.
Der er ikke lukket rundt om huset fra jord og op til bunden af huset. Vil det hjælpe meget at lukke af med eternitplader hele vejen rundt.. Eller kan man fylde hulrummet op med lecanødder eller andet?
Skyldes mit problem overhovedet at gulvet er koldt eller kan det være utætheder/træk..??
jeg er spændt på at høre jeres betragtninger..

Venlig Hilsen
David
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej David.

Almindelig termodynamik siger jo, at varm luft stiger opad - så inden du støber huset ind i Leca skulle du måske overveje - under forudsætning af, at du har 230V i huset - at købe en billig loftventilator til at skabe noget op/ned-cirkulation, det vil sikkert hjælpe.

Hvis du ikke har strøm i huset, har vi en let brugt blandingshund i pony-størrelse, som blot skal have kommandoen 'Find musen', så laver han al den cirkulation, man kan ønske sig. Han er billigt til leje, især de weekender hvor vejret er til en tur på vandet.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Tak for det fine råd..

Måske kan mine 2 børn skabe nogenlunde samme effekt, hvis jeg propper nok slik og cola i dem..
Det må jeg prøve..

Venlig Hilsen
David
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis