Gulvvarme??

Hejsa

Jeg er ny herinde og har fået anbefalet siden smile

Så jeg ville hører om der er nogen der kan hjælpe mig lidt?

Det drejer sig om at min mand og jeg skal have lavet nyt køkken, derfor vil vi gerne have gulvvarme. Men vi kan ikke finde ud af om vi behøver at hakke gulvet op eller vi bare kan lægge slanger og støbe oven på?

Lige lidt oplysninger om hus og gulv:

Det er et hus fra 1998 og vi kan se på tegningerne at der er:

Fundament: 5 MN beton i 90 cm dybde og øvers 2 lecablokke.

Terrændæk: 25 cm coated leca nødder - 10 cm. betonlag og 45x95 strøer.

Og hvis nogen kan fortælle om de nye lovkrav for isolering i gulvet?
Huset er jo så nyt så burde der ikke være det der skulle være?

Til sidst ville jeg hører om hvad sådan noget gulvvarme mund løber op i??

Håber at nogen vil hjælpe smile
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skriver strøer, så er det jo nok et trægulv, eller hvordan. I så fald prøv at kikke på eks. http://www.vvs-grossisten.dk, her kan du læse om shunts, slanger varmeplader priser osv. Der er alt hvad man skal bruge.
Isoler imellem strøerne så pladerne kun afgiver varme op.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Du skal kan jeg se lave et gulv som var det en nyinstallation. Der er rigtig mange indlæg om dette som jeg ikke vil gentage, brug søgefunktionen.

Men i skal grave og banke det er helt sikkert. Hvis i skal overholde reglerne og ikke varme kloden op.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej Simone,

Jeg har fået en pris på gulvvarme på ca. 120.000 for omkring 50 M2, så det er ikke billigt. Jeg har besluttet selv at gå igang og har undersøgt reglerne lidt.

Det er en renovering af et eksisterende gulv du laver. Det betyder, at der ingen regler er. Men men men - Med de oliepriser vi efterhånden har og det bliver værre endnu, så kan det godt svare sig at isolere på bedst mulige måde. Jeg gør følgende:

Hakker mit gulv op, graver ud til følgende opbygning:

- afretningslag (sand) måske 2-5 cm som skal rettes af og stampes.
- 300 mm Styrolit (2 x 150 mm)
- Armeringsjern på hele gulvet.
- Varmeslanger bindes på armeringsjernet
- 80 til 100 mm beton støbes ovenpå
- 20 mm afretningslag (flydebeton)
- Trægulv limes på.

Alt i alt giver det en gulvtykkelse på ca. 400 mm + trægulvet. Det er det jeg skal hakke op/grave af.

Sælgeren hos Styrolit sagde at han ville lægge 500 mm Styrolit, men så kommer jeg under mit fundament. Det gør projektet mere kompliceret.

Hilsen Claus
hej Claus

Mange tak for hjælpe.

Vi har osse fået regnet ud at det er meget dyrt. Vi ville jo have gulvvarme fordi vi ville have fliser i køkkenet. Men efter vi så var ude at kigge idag har vi valgt den nemme løsning nemlig klik-fliser (laminatgulv der ligner fliser) for så behøver vi ikke gulvvarme alligevel.
Annonce
Rodehouse, det var en ordentlig mængde beton du der skal varme op/nedkøle. 12 cm. er det ikke meget, og så med fiselunkent vand, det tager noget tid, når det så står slukket om dagen når solen er på.

Min ven har taget konsekvensen, det slukkes aldrig (læses ingen termostat) altid cirkulation.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Det lyder som en fornuftig løsning med ca. 10-12 mm fra gulvvarme til overkant af flisegulv (andet gælder ved trægulv). Husk at varmen spreder sig, og man får en bedre komfort da varmen bliver lige fordelt. hvis varmerørene kommer for langt op risikere man at få "kolde zoner" fordi der kun er varmt hvor rørene går.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis