Carport tag

Problem: Vi har en carport med kombineret skur i den ene ende. Taget er plast trapez plader. Faldet på taget er på langs og det er ikke mere end 2 cm. pr. meter, hvilket nu giver et problem i skuret, som ligger i den lave ende. Trapezpladderne er nu så skæve af vind og vejr, at der samler sig pytter på det. Desværre er det i overlapningerne, så vandet finder vej igennem taget og ned i skuret.

Det er selvfølgelig ikke holdbart. Lige så snart vejret tillader det vil vi skifte taget. Eventuelt kun henover skuret (hvor taget måler 4 x 4 meter).

Er der nogen der har en viden eller erfaring omkring, hvordan vi løser vores problem (billigst muligt)?

Mvh.

Morten
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
2 cm per meter er lig ingenting!

Men en mulig løsning er stålplader, der dels fås på mål, dels er uhyrligt billige.
Med dem undgår du samlinger i "fald"-retningen, og hvis du samtidig fuger dem i de langsliggende overlæg, har du et relativt tæt tag.

Jeg vil dog anbefale at få lavet noget fald, helst min. 10 grader og gerne mere. Det kan laves meget billigt, hvis du selv har mod på at lave spærrene.

Mvh.

Jan R.
Minimumsfaldet på mange af den slags tage er normalt 5 cm pr. m eller 1:40 eller 1,43 grader. Så kan man selv vælge, hvad der passer én bedst, det er det samme.

Hvis der bare er en hel bølges overlæg på disse trapezplader er det som regel nok til at det er tæt, fugning burde ikke være nødvendigt.

Carsten.
Hej Carsten,

Minimumsfaldet plejer at være 2,5 cm pr. meter, hvilket da også passer med de 1:40 eller 1,43 grader.

Mvh. Thomas

Mvh. Thomas
havde samme problem. Jeg lagde osb-plader og 2 lag tagpap i stedet. Jeg måtte dog også skifte spær, da de var forkert dimentionerede. Det løb op i 6000,-
Citat fra TLFH

Hej Carsten,

Minimumsfaldet plejer at være 2,5 cm pr. meter, hvilket da også passer med de 1:40 eller 1,43 grader.

Mvh. Thomas


Ja selvfølgelig Thomas, jeg må ha' været i en anden verden da jeg skrev, beklager fejlen .

Mvh Carsten.
Citat fra Carsten Weye

Minimumsfaldet på mange af den slags tage er normalt 5 cm pr. m eller 1:40 eller 1,43 grader. Så kan man selv vælge, hvad der passer én bedst, det er det samme.

Hvis der bare er en hel bølges overlæg på disse trapezplader er det som regel nok til at det er tæt, fugning burde ikke være nødvendigt.

Carsten.
Aiiii den holder ikke helt min fald til et pap tag er 2.5 cm pr m. smile

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis