Bukh dv20 diesel. Start problemer.

Hej Alle.
Jeg har lige købt en 19 Fods jolle men en Bukh dv20 diesel motor i, den har desværre noget svært ved at starte. Den starter første gang, hvis den bare får et meget lille skud diesel start. Kan det virkelig passe det skulle være nødvendigt at monterer gløderør?? Er der nogen der har en ide om hvad det kan være.

Mads

Håber der er nogen der kan hjælpe...
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Mads
Jeg kan da prøve om jeg kan hjælpe - Det kan være dyserne der trænger til en udskiftning - hiv dem ud ( de er skruet i kan tages med en 27 mm fastnøgle) få dem prøvet på et værksted med en dysetester - det tager 5 minutter per stk. og koster nok ikke ret meget - der hvor jeg arbejder gør vi det som regel uden beregning -
er de ok - så få taget en kompressionstest - den vil kunne afsløre om der er utætte ventiler m.m.

som udgangspunkt går jeg udfra at diverse filtre er skiftet eller rene-
at der er masser af strøm på batteriet så starteren kører i sit normale tempo - hvis starteren kun lige kan tørne motoren kan det være der hunden ligger begravet -
at olie - oliefilter er iorden -
en bukh kan godt være lidt tung at starte - gløderør er selvfølgelig en god ting, men skulle ikke være nødvendig undtagen hvis du sejler om vinteren og brug af dieselstart burde være forbudt ved lov - men er selvfølgelig godt for os mekkere - en hovedrep. i stille perioder er ikke at foragte - dieselstart kan ved overdreven brug i den grad smadre stempler m.m.

håber at det giver dig lidt at arbejde med..........

mvh michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Hej Michael.

tak for hjælpen, men det viste sig bare at være luft i brændstof systemet. Kunne heller ikke forstå det, for motoren et total nyren.

Hilsen Mads
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis