Erfaring med Hyundai Accent?

Hej

Jeg er netop blevet opmærksom på at min gamle Toyota Corolla '88 ikke kommer gennem syn uden en større operation (8-10.000 kr).

Jeg har nu fået tilbudt en Hyundai Accent GLS 1.5 5d fra 1997.

Den har gået 107.000 km og har netop fået ny tandrem, samt gennemgået det store serviceeftersyn.

Vi kan købe den til 35.000 kr wink

Jeg har set lidt på markedet, og det er en god pris.


Hvad er erfaringerne med denne model/mærke?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa.

Har haft en Hyundai Sonata fra '94 - på det tidspunkt var Hyundai vist ikke helt kommet over opstartsvanskelighederne. Bilen var egentlig lækker nok, men den nåede at slide 2 sæt kardan'er op på de 4 år, jeg havde den.

Et problem med den model var, at der ikke kører ret mange rundt længere, så den var svær at skaffe stumper til, ikke mindst uoriginalt. Og originale dele er ikke helt billige, små 500 kr. for et forhjulsleje f.eks.

Enden på min Hyundai-karriere blev, at der ikke kunne skaffes en ny udstødning - hverken original eller uoriginal - op til periodesyn, så bilen gik i bytte med udbetalingen på en Kia Pride (verdens mindste og grimmeste stationcar, men med plads nok til den familie og zoo, jeg havde nået at støve op i Sonata'en).

Jeg har absolut ingen erfaring med Accent - men da der kører væsentligt flere af dem og den er 3 år nyere, er det så langt fra sikkert, at du render ind i de samme problemer.

Personligt vil jeg nu nok ikke købe en Hyundai fra før år 2000 igen - men det er rent subjektivt, jeg er programmør og ingeniør og har som sådan absolut ingen føling med virkeligheden

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hov jeg glemt at fortælle at den skal have nogenlunde plads til en barnevogn!!


Jan R.: Skriver du ikke det fordi Hyundai har et dårligt ry, som stammer fra da de først kom på markedet i starten af 90'erne??
tjoh - det gør jeg vel nok. Jeg har ikke set nogle brugttests af den pågældende Hyundai, men mit generelle indtryk af mærket er, at det er fine biler, som dog er ringere rustbeskyttelsesmæssigt end de lidt mere "traditionelle" mærker. Hvad FDM også bekræfter - mener det var en artikel fra 2005. En kollega har lige solgt en '98 "Pony", og den var noget medtaget rustmæssigt, til trods for undervognsbehandling og god vedligeholdelse.

Dernæst skal man jo også tænke på sikkerheden i bilen.

Et hint - en Polo Classic (bagagerum på 455 liter) fra '97 fås nemt for 40.000 med en 1,6 liters motor. Min (diesel) har nu passeret 280.000 uden andre fejl end alm. slid. Check dog de bageste skærmkanter for rust - hvis den ikke har været behandlet fra ny!

Mvh.

Jan R.
Ok. Ja det med rust har jeg hørt.

Jeg har nu købt den, og fik inden en bekendt (mekaniker) til at se den igennem sådan generelt. Han sagde bla at den så pæn ud rent rustmæssigt, men at det var nogle andre ting som skulle laves (hvilket de bliver inden jeg overtager den).
Annonce
...tillykke med køretøjet .......... har selv kørt Accent 1,3 og eneste minus er gearskiftet men det kommer man hurtigt over ........er en økonomisk bil ....kørte 90 000 km og i løbet af 4 år med et værditab på 27 000 kr ......så det kan vist ikke gøres billigere ........og reparationer kun almindelig vedligehold .....

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Tillykke med bambus raketten og glæd dig over alle de rust problemer du er fritaget for ved at fravælge en MB.
René
Tja.. Tillykke med bilen.. Har selv en accent.. Dejlig bil, men med et lidt dodgy gearskifte..

Er jeg den eneste der morer mig over, at det er en 2 år gammel tråd der er fundet frem til at give lidt lykønskninger i? biggrin

Mvh

Mark Herskind

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis