Fundering af kældertrappe

I forbindelse med en ny kælderindgang skal jeg have konstrueret en udvendig trappe til kælderniveau - ca 100 cm under terræn. Trappen skal stå vinkelret på huset - altså med to frie vanger.

Fundamentet til vangerne skal føres til frostfri dybde, hvilket normalt angives som 90 cm under terræn, men hvad er egentlig frostfri dybde for den del af fundamentet der står i bunden af trappeløbet?

Skal jeg fundere yderligere 90 cm nede (altså 190cm under terræn) eller er der faktorer - fx jordvarme - der gør at jeg kan nøjes med mindre?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra braa

I forbindelse med en ny kælderindgang skal jeg have konstrueret en udvendig trappe til kælderniveau - ca 100 cm under terræn. Trappen skal stå vinkelret på huset - altså med to frie vanger.

Fundamentet til vangerne skal føres til frostfri dybde, hvilket normalt angives som 90 cm under terræn, men hvad er egentlig frostfri dybde for den del af fundamentet der står i bunden af trappeløbet?

Skal jeg fundere yderligere 90 cm nede (altså 190cm under terræn) eller er der faktorer - fx jordvarme - der gør at jeg kan nøjes med mindre?


tjek lige www.aalborgportland.dk

nærmere opgaveløseren / udgravning af fundament der står der noget med 60 cm
Du har fuldstændig ret og det er endda meget præcist beskrevet: "Ved kældervægge og trappehalse skal fundamentet føres 60 cm under gulvfladen i kælder og trappeløb."

Tak for hjælpen!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis