Puds skaller af

Hej

Ydermuren på mit skur pudsede jeg op forrige år.

Jeg følte mig kaldet til det, da den skallede af i nogle ret dybe lag (op til ca 4 cm). Man kunne se, at den forrige ejer for relativt kort tid siden havde fået muren pudset op.

Frostvejret her i vinter har fået muren til at skalle af på samme måde igen. Er der nogen der har et bud på hvad jeg har gjort forkert eller hvad der er galt med muren?.

Jeg ville egentlig have vedhæftet et foto, men det fylder for meget. Hvis der er nogen som vil hjælpe med et godt råd, kan jeg evt. sende det på email.

MVH Lars

Lars, Aalborg
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Lars

-Send lige et billede- PB, så vil jeg forsøge at give et brugbart svar.
Til andre intersesserede, vender tilbage her på siden. evt. m. billede.

Venlig hilsen retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Hej igen, så prøver jeg uden billede. wink

-Det lyder som et meget tykt pudslag- måske problemer med teknik og vedhæftningsevne. Hvordan ser det ud med fugt ?
Hvad er væggen som pudset skulle sidde på, lavet af ?


Venlig hilsen Retro.

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Hej Retro04

Jeg har sendt dig en besked, jeg vil gerne have din emailadresse, så jeg kan sende et billede

Det er pudset op i flere lag.

Muren er bygget op i cement af ukendt herkomst. Skuret er kælderen fra det oprindelige hus på grunden.

Det område der skaller af, støder op til selve bakken, men arealet ovenover har jeg flisebelagt for 2 år siden med fald bort fra stedet.

MVH LARS

Lars, Aalborg
Er der nogen form for blokade for jordfugt, jeg tænker her på tjære/murpap.

En gut her på vejen har en fin lang mur rundt om huset lavet i fundablokke, der er pudsede, jeg er 100% sikker på at han ikke har murpap i væggen da ham pudser løs hvert år. Han ved da med sikkerhed hvad han skal lave mange år frem.


MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
-Har modtaget en mail, med vedhæftet billede-
Men det vil ikke åbne. -ØV-
Det ville ellers have været meget rart at se. (ikke bare rart, det er "næsten" umuligt at svare rigtigt, uden at se) sad
Det kunne, set fra teksten, lyde som PeterR har ret i sine antagelser.

-Men lad os nu se-
Betyder det Ålborg, bynavnet på stedet hvor muren står ?

Hilsen retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Annonce
Hej

-Så er her billede- Vi er både ude i fugt og manglende vedhæftning på glat beton.
Vender tilbage.

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Hej Lars

-Nu må tiden være inde til et svar- biggrin
Efter i weekenden af have gået og grublet over problemstillingen, vil svaret være at du rent kosmetisk udbedre skaderne på flg. måde.

Fjern alt løstsiddende kalk og cementmørtel, helt til bunden/ betonen.
Herefter laver du en udkastmørtel/vælling cement sand 1:3
Smaskes på det skadede område. Lad det tørre min. et døgn. Alternativt kan du benytte en combiflex multiklæb, påført med tandspartel.
Herefter oppudser/reparerer du området med cementmørtel cement/sand 1:3 i lagtykkelser på ca. 1 cm.
-Lad det tørre op mellem lagene- min 1 døgn.-
-Kalkmørtlen som skimtes på billedet, hører ikke hjemme her.-

Årsagen til fugtindtrængningen må ligge på terrassen ovenover. Her skal forebyggende tænkes i fugtimprægniering /ventilering af området.


-Sådan ville jeg angribe sagen, men lad os nu se hvad ellers dukker op.-

Venlig hilsen retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Hej Retro

Tak for det gode råd, som jeg vil følge.

Jeg får dog svært ved at gøre mere ved terrassen ovenfor. Der er allerede lagt nye fliser med hældning væk fra stedet og der er store betonelementer under fliserne.

Kan en del af årsagen være at jeg måske har givet muren murmaling for hurtigt efter at jeg havde pudset den op?

Måske pudser jeg muren op og beklæder den med klinkbeklædning i lærketræ.

Med venlig hilsen

Lars

Lars, Aalborg
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis