HD ready

Hvad dækker HD ready over, jo jeg ved det jo egentlig godt, men nu har vi kig på et LCD tv med rimelig høj opløsning, WXGA(1366x768), der står bare ikke at det er HD ready.
Hvad sker der så når de engang begynder med HD signal, kan vi så stadig godt anvende TV'et, og hvad går vi glip af ??

Håber der er nogen der er klogere end mig ??

Hilsen Anders

Livet er hårdt, men uretfærdigt :-)
Hvad dækker HD ready over, jo jeg ved det jo... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra JDK

Jeg har en 17" fladskærm med analog tuner. Men jeg er ikke helt tilfreds med billedet, det er noget gryneret. Jeg har købt en rigtig antenneforstærker. Men det er stadigvæk ikke nok. Vil det hjælpe hvis jeg købte en digitalforstærker og sætte den på. Kan kan iøjeblikket købes for 300 kr i bilka.


Det vil afhænge af hvilken opløsning, du har på skærmen. Du kan aldrig få et billede, der har højere opløsning end den som skærmen er født med.

Har du et godt antennesignal vil en DVB-T ikke give nogen væsentlig forbedring undtagen ved 16:9 billeder, forudsat at din skærm er i 16:9, hvilket næppe er tilfældet ved 17".
Hej JDK: Jeg købte min Philips setbox i Netto til 298 kr + en antenne i en netbutik ( Dr 1, Dr 2 + Tv 2 ) det virker fint til vores 20 år gamle tv.

Bor du godt i forhold til senderen kan du nøjes med en piberenser eller en engangsbøjle som antenne rolleyes

Antennen er meget nem at justere, man kan aflæse modtagestyrken på tvskærmen og der er ingen kort, box eller pakkeudgifter. Mvh.

Benny N.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis