Bruseniche i et nyt badeværelse

Hej,
Jeg skal til at etablerer et nyt badeværelse, hvor jeg kunne tænke mig at bygge en bruseniche med glasdør i et hjørne af det nye badeværelse. Der skal derfor etableres en væg mere. Væggen vil være 85 cm bred og jeg regner med at bygget den af 70 mm stålregler med 20mm Litex på hver side. Inde i denne væg skal der så være rørføring i gennem gulvet fra krybekælderen til bruseren som skal sidde på den nye væg. Gladøren skal være uden ramme, altså bare en glasplade på hængsler direkte til en eksisterende væg modsat den nye væg. Fruen ønsker ikke den nye væg ført helt op til loftet men kun til ca. 2 m. Denne væg skal altså stå helt frit bortset fra fastgørelsen i den ene side til en eksisterende væg samt på gulvet. HUn ønsker heller ikke en stang op til loftet for afstivning, eller en overlægger på tværs over glasdøren.

1) Er der nogen som kan fortælle mig, om denne konstruktionen er stiv og
holdbart nok i længden? Hvis ikke, er der noget man kan gøre for at afstive uden brug af en stang, eller andet mod loft eller modstående væg?

2) Brusenichen vil jeg gerne lavet nedsænket i forhold til resten af badeværelset. Hvor meget skal/bør der nedsænkes?

På forhånd tak,
kml

kml
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nå, den væg er der ingen der vil "købe"..*GG*
Aner vist ikke hvad en Litex-plade er, men du klarer nemt problemet ved at fortælle fruen, at det ikke er lovligt.
Aiiiiii...det sagde jeg altså ikke...LOOLLLL

Sniffer  
Hej

-Er ikke helt fortrolig med det litex, men det er helt sikkert ok til formålet-

Har du overvejet løsningen med multiplader/celeron og glasbyggesten.
Rørføringen kan gemmes af vejen i multipladen. Du kan samtidig lave et lysindfald med et vindue af glasbyggesten.
-Tænker som murer altid i sten- wink -Og det holder til belastning-

Sænkning af niche; 3 cm i f.h.t. eksisterende gulv er helt perfekt.

Venlig hilsen retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

kml...: Var vist bare en jokes...sorry..(er vist aldrig seriøs..GG)

Sniffer  
jeg har lavet et badeværelse med litex på gulv og vægge, det var nemt at arbejde med. Det kan jeg klart anbefale..

Venlig Hilsen
David
koster litex ikke bare spidsen af en jetjager...?
Så de brugte det i skrot til slot i går på tv3 til at klare problemer med væggene i en hel kælder. De havde over 100.000 til projektet og jeg skal lige love dig for at der blev brugt penge på de grundlæggende byggematerialer og ikke på indretningen... Men har fået en prøve af Litex og det viker umiddelbart som et super materiale..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis