Forår´s Rengøring af Båden

Ja nu er det jo endelig blevet forår :wink: og så kommer jo det store spørgsmål hvad gør i andre når i skal gøre båden ren, jeg har tidliger brugt noget, der hedder båd rens som jeg købte nede i netto på tilbud ( har desværre ikke set det siden og kan ikke huske hvad det hedder) men det grund rensede coaten rigtigt godt, og derefter brugte jeg voks, men nu har de det selvfølig ikke nede i netto i år, så jeg har prøvet med brun sæbe og det virker da også, men det var meget nemmer med det andet, er der nogen der har nogen ide om hvad det hedder, eller nogen gode råd til hvordan båden skal holdes ren ( syntes det er et stort arbejde bare at holde den ren :sad:

MVH. Bumpa

Mvh Bumpa
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Bumpa,
Du vil kunne få lige så mange svar som der findes bådejere. Men det jeg gør efter 30 år som bådejer er. Når båden forårsklargøres bruger jeg ganske alm. VEL opvaskemiddel når båden vaskes. Derefter bruger jeg et vokssystem bestående af en cleaner og en coater. Det er vigtigt at du her ikke snyder dig selv og undlader coater. I løbet af sæsonnen bruger jeg fortsat vel opvaskemiddel. Når båden kommer på land vokses og poleres som om foråret, men jeg slutter poleringen af med at lægge et lag vintervoks på, det kan bare være en billig voks, men en som skal kunne vaskes af. Altså ingen slutpolering. Fidusen er at det meste af skidtet sidder i voksen som jo kan afvaskes. Til foråret er det så nemmere at rengøre båden. Dog vil specielt de mørke striber som ses i københavns området (stammer fra syreregn) kun kun afrenses med voks cleaner.

Madam Blå
Jeg har lige købt tre dunke Star brite marine polish med teflon og en dunk boat rubber i Netto til 10 kr pr dunk. De kostede egentligt 90 kroner for 4 uger siden, men der har vist ikke været det helt vilde salg i det, så nu kunne jeg købe det i går for en 10'er. Jeg så det samme produkt i Tempo Bådudstyr til 180 kr, så det er vist fin kvalitet.

Men skynd dig hvis du skal nå at finde det før det bliver taget af hylderne.

- Peter
Hvor er den netto?
Der er forskellige priser på ting de ikke kan sælge.

Mvh Thomas

Jeg købte mine flasker i Netto i København, på hjørnet af Tuborgvej og Lyngbyvej i onsdags.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis