Hjæælp til Puch Maxi K

Hej....

Jeg har fornyligt købt en Puch maxi K i fin stand. Men her forleden da jeg kørte på den, hakkede den i det og standsede, og siden der har jeg ikke kunne starte den. Jeg kan kun høre stemplet der kører frem og tilbage når jeg træder i kickstarteren. Kunne godt tænke mig at få noget hjælp, da det er død irriterende da jeg har købt den for en uge siden. Jeg ved ikke hvad problemet er; jeg har købt nyt tændrør til den men den starter stadig ikke. confused Måske kan det være noget med benzinen eller tænding og platiner. Men det er sådan at jeg ikke lige er en haj til alt det der med knallert, og tænkte på om det kunne betale sig med en mekaniker. Eller kan jeg få så nøje instruktioner så selv en 'tumpe' som jeg kan ordne det. Vil meget gerne have svar hurtigt, da jeg ikke lige er den person der har mest tålmodighed wink

Glæder mig til at høre svar.
MvH Tobias Hansen
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du checket gnist med tændrør liggende på cylinder blokken. Nu har det jo regnet en del. Hvis ikke der allerrede sidder en sort NGK tændrørshætte på, der er bejet ind i silicone så gør det. En maxi kan ikke tåle regn.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
prøv at rense kaburatoren der kan være skidt i dyserne

smile keine hexerei nur behändichkeitsmile
Zink brian, det er sådan nogle som dig og mig vi skal takke.

Hvis det ikke var for sådan nogle som os, så var der fyldt med maxier på vejene endnu.

Der er ikke noget som en maxi med lidt boret udstødningsindmad. På trods af at jag har allieret mig med støjdæmpenden vinduer, der fjerner næsten alt motorlyd, så ligger de der "skide" maxier lige i et område som vinduerne nærmest synger med på. Dem der stadig kører, ja de kører endnu fordi de er lovlige, dvs. at der går rigtig længe inden sådan en maxi dukker op i horisonten til den forsvinder igen med sin forbandede lyd. Men ak, jeg nåede detsværre kun at "nakke" seks maxier i mine ungdoms år.

Seriøst ja karburatoren kan være synderen, måske vand. Pas på du ikke drejer svømmehuset over gevind, så er den lidt svær at få ud at køre igen.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
ved ikke om den får benzin... da den stoppede hakkede den ligesom i det som om den intet/eller fik for meget benzin... men den starter over hoved ikke,... den er stoppet en gang før.. der rensede jeg kaburator og cylinder og anskaffede mig nyt tændrør... så gik der en dag med jævnlige tråd i kickstarteren, og så lige pludselug startede den... så fik jeg kørt godt og vel 5 km... og så stoppede den igen... ved ikke hvad problemet lyder som.,. men hælder lidt til benzinen... det kan da ikke være rigtigt den ikke kan køre mere end 5km ad gangen...

Vil hjertens gerne høre nogle kloge svar, da det er møg irriterende den ikke gider det som jeg vil... :S
Annonce
det kan også være dit filter i benzinhanen

smile keine hexerei nur behändichkeitsmile
Tja, chokerspjældet kan også falde af stangen indeni karburatoren. Det er set flere gange på en Maxi.

Mvh. Leif.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
eller prøv at rense din tank der kan skidt og møg i den

smile keine hexerei nur behändichkeitsmile
åh disse minder, jeg havde en Puch VZ 50 og min søster Puch Maxi K.
Prøv at justere dysen imens du kører på den, det så sejt ud dengang vi i vores ungdomsår lagde os ned og havde den ene hånd på dysen for at få den optimale fart i lovlig tilstand. I ulovlig tilstand skulle man holde fast på styret med begge hænder
Det kan være at dysen vibrer sig løst mens man kører. Prøv at tjekke det ved at huske hvor dysen stod.

 

Puchen lever endnu. Den virker som den skal nu. Problemet var kaburatoren, og den der nåle spids eller hva den hedder.. Bæstet virker igen... så det er godt igen.. men tak for alle de gode råd... biggrin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis