Billig transport af traktor

Hej,

jeg ved ikke om spørgsmålet er landet i det rigtige forum, men nu prøver jeg alligevel:

Jeg regner med at købe en traktor i den nærmeste fremtid, og jeg vil i den forbindelse høre, om der er nogen der kender en billig måde at få den transporteret på? Den er formentlig ikke med plader når jeg køber den, og chancen for at det bliver "lige om hjørnet" er nok ikke stor :-) Jeg kan måske låne et par plader på motorkontoret og køre den hjem på?

Folk der køber biler "uden plader" eller hvad det nu hedder står vel med samme spørgsmål en gang imellem?

Jeg bor lidt syd for Aalborg, så i må gerne komme med konkrete forslag :-)

Tak på forhånd for jeres input.

Mvh. Jan.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du "lejer" prøveplader på motorkontoret. De må kun bruges på den distance du skal transportere traktoren.

Sniffer  
Hej Jan K.

Øh Jan og for den sags skyld også Sniffer. Der er i færdselsloven et begreb der hedder uinregistreret arbejdsredskab og et sådanne redskab skal der sært nok ikke være nummerplader på !

Der er en del restriktoner for hvad man må bruge en uinregistreret traktor til. Det går mest på at traktoren IKKE må transportere varer af nogen art. Du må eks. ikke spænde en vogn for og via offentelig vej hente brænde på vognen, derimod må du gerne læsse en harve og en plov på vognen og køre via offentelig vej til en mark og bruge redskaberne der. Du må også gerne køre traktoren til og fra værksted. Dog ikke for tankning.

For at være et uinregistreret arbejdsredskab skal traktoren opfylde færdselslovens krav til bremser, styrtøj, lys og anden indretning. De krav gælder naturligt også hvis du sætter prøveplader på ! Endelig SKAL traktoren være ansvarsforsikret. Mener min forsikring koster små 700 kr. om året. Det er billigere end for en knallert.

Du kan finde en folder på biblioteket eller den lokale politistation om emnet.

Mvh. Leif.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Øh Snakker vi om en stor 4hjuls trækker eller en Ferguson 31-?

Med venlig hilsen

Søren
Det er vist meget længe siden jeg har kørt en traktor..GG
Troede der var plader på dem alle i dag - men ellers lød det da vist meget rigtigt...*SS*

Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis