Pc bord nogle forslag?

Hej!!
Ser i nu ligger landet sådan at jeg gerne ville have mig et pc bord men er der nogle af jer som har nogle forslag?

Det må gerne være bredt og dybten ligeså også skal det altså stå fast.

Har set på nogen fra jysk og ikea osv men ved sku ikke helt

Nogle som har nogle forslag?

Hilsen Lasse
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja jeg har "selv" lavet mit pc bord.
Købte en bordplade i jem og fix i egetræ samt et bordben og så er den ellers sat op med lidt støtte via en regl på væggen og samtidig var jeg så heldig at der sad tre vinkelhyldeknægte fra den gamle vindueskarm som jeg osse kunne bruge.
Bordpladen er 80 dyb og det synes jeg er en passende dybde, men det kommer nok lidt an på anvendelsesmulighederne fra person til person.
Og senere har jeg så slebet pladen og lakeret den med gulvlak, så den kan holde til brug biggrin
Mit pc-halløj står i køkkenet, fordi det er mest praktisk, at have det her. Jeg har lavet det, så det er skjult, når det ikke er i brug. Det eneste synlige er min fladskærm.

Inventaret ser sådan ud: Til venstre for mig har jeg et skab, hvor alt det grimme hardware er gemt: pc'en, en skanner, to printere, oplader til mus og et kabelmodem - og ikke at forglmme: de grimme kabler. Til højre for dette skab har jeg en bordplade på ca. 55 x 120 cm, som dels er skruet fast til skabet og dels til væggen med en kraftig bæring. Under bordpladen er der en udtræksplade på ca. 50 x 115 cm. Udtrækspladen er monteret i nogle kraftige udtræksskinner af teleskoptypen, og monteret sådan at der er ca. 5 cm luft mellem bordpladerne. Det giver så plads til tastatur og andre ting man bruger. Over bordpladen, på væggen, ca. 70 cm oppe, er der en hylde med en lodret bagplade. Denne hylde er trukket ud fra væggen så der bagved er plads til lys og højtalere. Det giver et godt og refleksfrit lys.

Mit arrangement er altså lavet ud fra, at det skal være behageligt at bruge og gemt af vejen når det ikke er brug.

Det er ikke nogen decideret byggebeskrivelse, jeg har givet. Nok mere nogle tips til, hvordan man også kan lave en pc-arbejdsplads.


Svend Erik

Bygningssnedker

Jeg har selv lavet 2 borde vinklet på hinaden af bøgestavsplade 2000 x 800 x 24 mm. Jeg har skruet en ramme på undersiden for at undgå at pladen buer nedad. Benene er fra IKEA 60mm - 4 stk. 99,- utroligt stabile ben. I den ene ende har jeg en lodret hængende plade med strømskinne, router, adsl-boks mm. Jeg har lavet en monitorstand. Pc'erne (2 stk tower) er hængt op i under pladen i den ene side - kasse med 1 lille 20 cm støtteben. Subwooferen er hængt op i en kasse lige under skærmen længst inde mod væggen.
Det har vel kostet 1200 kr. ialt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis