Visa/dankort

Hej alle.

Jeg skal en tur til frankrig, kan jeg bruge mit visa-dankort der, lige som jeg
bruger det her hjemme??

Skal rejse den 18 april, og har ikke anden valuta - så jeg håber på at få nogle
gode tips/oplysninger.

henrik1

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Du kan bruge dit visa/dankort i hæveautomater (vist mod et gebyr) og i mange butikker. Du kan jo også lige tage nogle euro med, så er du da på den sikre side.

mvh Anders
Min erfaring er at frankrig er meget veludbygget mht brug af visakort. De fleste restauranter har ligefrem en trådløs terminal som tjeneren tager med hen til bordet så man kan se ham taste beløbet ind og få strimlen til underskrift med det samme.
Det er værd at bemærke, at det er gratis at betale med Visa i butikkerne, men koster vist typisk 30-50 kr. at hæve i automaterne. Til gengæld er min erfaring at kursen (når man hæver på Visa) er rigtig god.

Mvh. AllanE
Hejsa

jeg har sammen med min hustru rejst til steder som Peru og Bolivia, Thailand, Malaysia og flere andre steder. Uden en krone (eller retttere sagt landetes valuta) på lommen. Det eneste der har været med er VisaDankortet, og det har vi klaret os med. Så man kan selvfølgelig også klare sig i Frankrig med VisaDankortet.

Jeg har i øvrigt http://www.skandiabanken.dk og de tager ikke gebyr for at hæve penge i automaterne, når man bruger VisaDankortet i udlandet.

mvh
JC
Har netop været igennem det noget mindre eksotiske Slesvig. Ude på landet er der absolut ingen der tager kreditkort, og de lokale banker har ikke hæve-automater. De store kædebutikker i de store byer kan overtales til at tage imod plastik, men det virker ikke som om at det er noget der sker hver dag.

Green

Annonce
Som Green har erfaret er Tyskland et u-land hvad angår kredit-/betalingskort. Intil for få år siden kunne man komme ud for at tankstationer langs motorvejene ikke ville tage kort, men det er de dog begyndt på nu.

Derimod er Frankrig særdeles vel-udbygget m.h.t. kortbetaling. Motorveje, snart sagt enhver beværtning, butikker o.s.v. tager visa. Og endelig er der hæveautomaterne hvis man har brug for kontanter.

Det er smart at have et Visa-kort, der kan bruges i hæveautomater uden gebyr, men jeg ved ikke om der er andre end Skandiabanken, der tilbyder denne service,

mvh
Torben
Jeg har prøvet at stå med 8.000 kr. i euro i spanien kl. 02.00 om natten, i kø med 2 børn under 4 år og vifte om næsen på en biludlejer med dem, det reagerede han ikke på, kun visa.... Bande bande, havde kun mit Dankort.
Så nu har jeg visa, men det er nu mest for at kunne handle på ebay.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis