Bygge Gocart

God Påske alle LDSére!!

Jeg er aktiv i en lille ungdomsklub, og jeg er blevet spurgt om jeg vil være med til at lave en gocartlignende tingest til at fræse lidt rundt på.
Det er en af drengene der har fået en gammel kværn fra en Kawazaki motorcykel... 750CC!!

Men jeg aner ikke ret meget om sådan noget byggeri, og jeg synes det er lidt vildt med sådan en maskine på en gocart!! Jeg havde egentligt regnet med at en plæneklippermotor var fin til en førstegangsbygger.

Er der nogen af jer der har erfaringer med at bygge noget lignende eller kender nogle fora hvor der bliver diskuteret slige sager?

Poul
experimentkælderen
Esbjerg

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Næstformanden

God Påske alle LDSére!!

Jeg er aktiv i en lille ungdomsklub, og jeg er blevet spurgt om jeg vil være med til at lave en gocartlignende tingest til at fræse lidt rundt på.
Det er en af drengene der har fået en gammel kværn fra en Kawazaki motorcykel... 750CC!!

Men jeg aner ikke ret meget om sådan noget byggeri, og jeg synes det er lidt vildt med sådan en maskine på en gocart!! Jeg havde egentligt regnet med at en plæneklippermotor var fin til en førstegangsbygger.

Er der nogen af jer der har erfaringer med at bygge noget lignende eller kender nogle fora hvor der bliver diskuteret slige sager?

Poul
experimentkælderen
Esbjerg


Hej Poul.
Jeg ved at Svinge Svend i MZ klub Danmark her lavet et lignende projekt, det er godt nok en mini traktor til traktor træk, med en voldsom stor bil motor (Hvilken larm for flytte sig 25 meter ! )
Det lyder godt nok lidt voldsomt med den der ka ka kawazaki motor, men du kan selvfølgelig gearer den så den ikke kan kører så stærkt, skulle jo nødigt værer skyld i at knægten slår sig ihjel ved forsøget.

V.h. Håndværkeren smile
en 750cc'er har vel 50-75 heste hvis det er en gammel maskine., er det en nyere maskine er ydelsen endnu højere.

Go'carten vejer måske 200kg med en dreng i. Hvordan tror du accelerationen bliver på sådan en tingest? for slet ikke at tale om hvordan hjul og transmission skal laves for at holde til de kræfter. Tror de fleste forældre vil betakke sig for at sende deres børn i den ungdomsklub ;-)
----> Raun: Tror de fleste forældre vil betakke sig for at sende deres børn i den ungdomsklub ;-)

Det var jo nok derfor jeg spurgte om råd!! Jeg mener selv det er lidt vildt, men hvis der var andre der havde prøvet noget lignende samme projekt kunne de måske give et fif!!

:arrow:Jeg sætter altid sikkerheden højt!! Især når det er en flok unge der er overladt i vores varetægt!!

Fortsat god påske.

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hej Næstformand.

Øh, med den motor på en gokart tror jeg du bliver smidt ud af foreningen øjeblikkelig ! Den er da alt for kraftig. Vil i slå de unge mennesker ihjel ?

En anden praktisk ting: Hvis motoren er luftkølet, brænder i motoren af på grund af manglende køling !

Da jeg var ung og smuk, det er mange år siden, havde vi en nabo, der lavede en gocart og satte en 650 cc Triumf motor på. Da han havde kørt ca. et kvarter begyndte motoren at lyde meget sær. Den var så varm at stemplerne havde "revet" cylindrene og var dermed tjenlig til udskiftning+en gang honing af cylindrene. Han havde nemlig glemt at motoren sad bag sædet og dermed ikke blev kølet ordentelig.

Forsat god påske. Mvh. Leif.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Næstformand
Jeg vil tro du skal kigge dig om efter en motor med slyngkobling, dvs fra en buskrydder eller f.eks en gammel puch maxi motor. På den måde går motoren ikke i stå når cart'en holder stille og den behøver ingen kobling/gearskift for at sætte igang.

Faktisk vil en gl knallertmotor nok være ret perfekt, der et kædehjul med passende gearing, så er det bare at sætte et kædehjul på bagakslen og så er man kørende. Husk afskærmning på kæden, der var en pige der blev skalperet på en gocartbane for nogle år siden fordi hun fik håret i kæden.
Annonce
Jamen nu er jeg så blevet overbevist om at min første tanke var korrekt!!
Motoren er for vild til sådan nogen unger!!
Jeg vil gengive Jeres synspunkter og lede efter en anden motor!!

Jeg skal nok lade vide hvordan projektet går!!

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hej
En anden ide til en motor kunne være en Puch 50 cc fra en 2 gears eller en VZ 50 - den er nemlig luftkølet
Mvh
Vangsøe

Vangsoe
Gu er den ej for kraftig, brug dog den motor.
Og når den første unge er aflivet
så beholder du selv gocarten.

Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
den motor må du aldrig mont. på en gocart...

jeg har selv bygget en cart med en suzuki gsxr 1100 motor på.. og den var ved at slå mig i hjel...

kunne køre 5 min på et sæt bagdæk.. og lavede hjulspin hele tiden.. og kørte som bambi på glatis....simpelhen ikke til at styre.... selv om den var gearet alt det ned som jeg kunne...

så find en god gammel puch maxi motor eller en plæneklipper motor.. og byg den på..

suzuki GS 550 E årg 82.
Yes, allesammen.
Tak for alle indputtene!! Især Hitman...

Projektet er stillet lidt i bero, da drengene har ild i røven, og ikke rigtig kan vente på at de billige dele dukker op. De har så rottet sig sammen og købt en gennem dba. Jeg går nu selv og roder lidt med tanken om at bygge sådan en bandit. Og jeg skal nok lade vide hvordan det projekt går. Men som så mange andre gds´ere har jeg rygende travlt med at lave alt muligt for alle mulige der lige er flyttet eller skal til at flytte.

God søndag fra Næstformanden.

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis