Fjerne faldstamme...

Hej Fellow GDS'ere...

Den faldstamme der er i min lejlighed går op til en udluftning på taget. Jeg vil gerne ha' mulighed for at fjerne denne udluftning, da jeg bygger ovenpå og gerne vil af med røret.

Jeg har set på dette forum, at man kan få en udluftningsventil, men også, at man kan få et toilet med en indbygget. Må jeg erstatte den eksisterende udluftning med et toilet med en indbygget?

Jeg har revet mit badeværelse ned og vil gerne ha fjernet røret ovenpå nu, men kan jeg bare gøre det - der er ikke tilsluttet noget toilet i min lejlighed, men er stoppet en klud i faldstammen.

Jeg ved godt, at jeg ikke selv må lave det og at det skal anmeldes til TF i kommunen.

VH Michael
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du kun lave hvis ejeren af huset eller ejerforeningen giver tilladelse.
Hej Michael

Der er to ting i det. Kommunen skal spørges, for det offentlige net bliver som regel udluftet gennem privates faldstammeudluftninger.

Det næste er disse vacuumventiler skal, for at må bruges være VA godkendte. Derudover skulle der ikke være noget i vejen for omtalte projekt.

Mvh. Carsten.
Ja det må man gerne. Såfremt, som Carsten Weye skriver, at ventilen er VA-godkendt og at det bliver udført at aut. installatør men det ved du. Man kan så diskuterer hvor godt det er.
Som hovedregel bør disse ventiler (vacuumventiler) kun bruges som "nødløsning" altså hvor alt andet er umuligt. Ulempen ved disse ventiler er at de fungerer ved at en gummilap der løfter sig når der suges luft ind og denne gummilap kan sætte sig fast og gør det efter relativt kort tids brug.
Kan du på nogen måde undgå at bruge ventil enten ved at bygge rør i væg eller andet, så skal du gøre det.
Iøvrigt kan jeg anbefale dig at rådføre dig med den VVS´er du alligevel skal have ud og lave det. Han ved det eller burde vide det. wink
God lyst med projektet.

Ulrik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis