cockpittelt

jeg kunne godt tænke mig et cockpittelt til min bianca28, men da det er en større investering overvejer jeg om det kunne være muligt at sy selv. jeg vil derfor høre om der er nogen som ligger inde med tegninger til et cockpittelt eller har erfaringer med et lignende projekt.
jakob
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra jakobsvit

jeg kunne godt tænke mig et cockpittelt til min bianca28, men da det er en større investering overvejer jeg om det kunne være muligt at sy selv. jeg vil derfor høre om der er nogen som ligger inde med tegninger til et cockpittelt eller har erfaringer med et lignende projekt.
jakob

Hej Jacob.
Jo jeg har da lavet sådan et kockpit telt et par gange, men om det lige er noget du kan bruge til noget ?
Nu kan jeg ikke huske hvor lang bommen er på din type båd, for dem jeg har lavet har været til ældre sejlbåde hvor bommen rækker ud over den bagerste del af kockpittet.
Det er såre simpelt det ligner faktisk en retangulær kasse og for at stive taget af har jeg brugt sejlpinde på tværs over bommen, de ligger naturligvis inde i nogle lange lommer i samme princip som på dit storsejl.
Hvis du vil lave det af rigtig sejldug tror jeg ikke du skal forsøge med "Fruens" symaskine, så er jeg bange for at du bliver rimeligt upopulær !!!
Men du kan købe alt til sådan et telt hos Masnedø Marinecenter, det vil ikke kunne betale sig i længden at bruge en for tynd "sejldug" Men du kan lave en model i Staut lærred ( Ubleget lagenlærred )
Held og lykke med projektet.

V.h Håndværkeren smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis