Hej med jer alle!
Jeg har nogle gange kommet med nogle indlæg til varmeregning og div udgifter i Danmark.
Ligesom at sætte tingene på plads, vil jeg her komme med min livs historie, måske kan det hjælpe andre, men under alle omstændigheder så er det en rigtig og sandfærdig historie.
Jeg var gift med min dejlige kone Marianne igennem 28 år, da hun lige pludselig fik kraft, og efter 14 dage døde hun,( jeg vil lige sige vi var begge kristen) jeg er det stadigvæk!!! imendes hun var på hospitalet talte vi meget om døden, vi var begge klar over at hun skulle hjem til Herren, og jeg læste hver dag i Bibelen for hende, og det gav hende meget fred.
Efter hendes død gik jeg frem og tilbage i vores hus i Ølstykke(når jeg kom hjem fra arbejde) og talte med Gud, og sagde du har taget min elskede Marianne hjem til dig,(og der har hun det godt) men du ved god, jeg kan ikke være alene, så du må give mig en anden kone, det bad jeg om hver aften inden jeg gik i seng, så efter 6 måneder kom jeg i kontakt med min nuværende kone igennem en af mine venner fra lufthavnen, som var gift med en dame her fra Estland, jeg rejste frem og tilbage 26 gange med fly, jeg havde jo billige billetter da jeg arbejdede i SAS.
Så i Sommeren 2000 blev min dejlige Galina og jeg gift på Ølstykke rådhus, og jeg satte mit hus til salg, og i november 2000 solgte jeg mit hus, og den 22 december 2000, puttede vi alt vores gods sammen i vores lille Skoda Favorit, og kørte til Tallinn via Stockholm, vi kom her den. 23 dec, vi boede i min kones lejlighed i ca.2 år så købte vi en grund udenfor Tallinn, og begyndte at kontakte folk der ville bygge vores hus, vi fik tegningerne og plan,færdig, og fant nogle bygherre der va villeige til at opføre vores hus, så vi flyttede ind november 2002, der var der stadigvåk kun cement på gulvet, nu er vi snart færdige, om ca. 2 måneder har vi vores stakit i fronten færdig, halv metal og sten, haven er næsten færdig, sidste år købte vi ca. 125 planter+buske(alt dette skriver jeg til dem som kender mig lidt igennem dette forum og også til de mennesker som har haft den samme oplevelse som jeg, tab ikke modet, men begynd på en frisk) En lille tilføjelse, jeg har kun min pension fra SAS som er i ca.15.000 om måneden men det er rigelig til at leve godt, jeg skriver dette for der har været nogle indlæg der, skrev det er ok men jeg betaler gerne min skat i Danmark, og nu er Stavad jo ved at gå af, men som sagt hvis i snart skal på pension og gerne vil have lidt for jeres penge, så flyt her over, vi har sygeforsikring fra Danmark, når man er Pensionist, og skatten er 23 % og de 15.000 dkr jeg har, er mere en nok, det koster os ca. 7.000 dkr om måneden (varme +el+ vand+forsikring+alarm+ mad+3000 i skat) så der er ca. 5000 dkr. tilbage til det søde, og det er meget når du ser at en læge får ca. 15.000 dkr.om måneden i løn.
Nå men det var så bare min lille livshistorie, så kender I mig mere.
Ha´det rigtig godt.
MVH Preben41