En livshistorie

Hej med jer alle!
Jeg har nogle gange kommet med nogle indlæg til varmeregning og div udgifter i Danmark.
Ligesom at sætte tingene på plads, vil jeg her komme med min livs historie, måske kan det hjælpe andre, men under alle omstændigheder så er det en rigtig og sandfærdig historie.

Jeg var gift med min dejlige kone Marianne igennem 28 år, da hun lige pludselig fik kraft, og efter 14 dage døde hun,( jeg vil lige sige vi var begge kristen) jeg er det stadigvæk!!! imendes hun var på hospitalet talte vi meget om døden, vi var begge klar over at hun skulle hjem til Herren, og jeg læste hver dag i Bibelen for hende, og det gav hende meget fred.
Efter hendes død gik jeg frem og tilbage i vores hus i Ølstykke(når jeg kom hjem fra arbejde) og talte med Gud, og sagde du har taget min elskede Marianne hjem til dig,(og der har hun det godt) men du ved god, jeg kan ikke være alene, så du må give mig en anden kone, det bad jeg om hver aften inden jeg gik i seng, så efter 6 måneder kom jeg i kontakt med min nuværende kone igennem en af mine venner fra lufthavnen, som var gift med en dame her fra Estland, jeg rejste frem og tilbage 26 gange med fly, jeg havde jo billige billetter da jeg arbejdede i SAS.
Så i Sommeren 2000 blev min dejlige Galina og jeg gift på Ølstykke rådhus, og jeg satte mit hus til salg, og i november 2000 solgte jeg mit hus, og den 22 december 2000, puttede vi alt vores gods sammen i vores lille Skoda Favorit, og kørte til Tallinn via Stockholm, vi kom her den. 23 dec, vi boede i min kones lejlighed i ca.2 år så købte vi en grund udenfor Tallinn, og begyndte at kontakte folk der ville bygge vores hus, vi fik tegningerne og plan,færdig, og fant nogle bygherre der va villeige til at opføre vores hus, så vi flyttede ind november 2002, der var der stadigvåk kun cement på gulvet, nu er vi snart færdige, om ca. 2 måneder har vi vores stakit i fronten færdig, halv metal og sten, haven er næsten færdig, sidste år købte vi ca. 125 planter+buske(alt dette skriver jeg til dem som kender mig lidt igennem dette forum og også til de mennesker som har haft den samme oplevelse som jeg, tab ikke modet, men begynd på en frisk) En lille tilføjelse, jeg har kun min pension fra SAS som er i ca.15.000 om måneden men det er rigelig til at leve godt, jeg skriver dette for der har været nogle indlæg der, skrev det er ok men jeg betaler gerne min skat i Danmark, og nu er Stavad jo ved at gå af, men som sagt hvis i snart skal på pension og gerne vil have lidt for jeres penge, så flyt her over, vi har sygeforsikring fra Danmark, når man er Pensionist, og skatten er 23 % og de 15.000 dkr jeg har, er mere en nok, det koster os ca. 7.000 dkr om måneden (varme +el+ vand+forsikring+alarm+ mad+3000 i skat) så der er ca. 5000 dkr. tilbage til det søde, og det er meget når du ser at en læge får ca. 15.000 dkr.om måneden i løn.
Nå men det var så bare min lille livshistorie, så kender I mig mere.
Ha´det rigtig godt.

MVH Preben41

preben

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Preben.
Det er dejligt livsbekræftende at læse din lille livs historie, rart at se at troen har vist dig vejen frem i livet, jeg er selv troende og har lige som du et fast holdepunkt i mit liv.
Du fortæller om at rykke telt pælene op og flytte til et land hvor tingene er billigere for "OS" pensionister, nu er det ikke alle der er lige så uafhængige som du er. mange har familie de tager hensyn til, mange vil ikke undværer den tætte kontakt med børn og børne børn. Så der er mange der må blive og tage den hårde beskatning med i livet, noget jeg selv finder uretfærdigt, for vi har ligesom ydet vores del til at de yngre i dag kan have det så godt som de har i dagens Danmark.
Jeg er alene ( Selvalgt ) og har 9500,00 Kr om måneden, banken får de 6500,00 Kr. om måneden så jeg har 3000,00 Kr. til alt det andet. Det er ikke fedt, men jeg syntes det går rimeligt godt.
Jeg havde selv planer om at flytte til Darlane i Sverige tidligere, men er nu ligesom faldet godt til i et lille hus meget langt ude på landet, som jeg føler at Herren har vist mig vejen til. Så her bliver jeg nok boende til jeg skal bæres herfra.
Jeg vil ønske jer begge to lykke til i livet fremover.
V.h. Håndværkeren
Hej Preben og Håndværkeren

Det er rart at høre sådanne positive historier fra personer i pensionsalderen, især fordi I har noget godt at have det i. Jeg selv er ikke lige i den aldersgruppe, og der er da også godt og vel 30+ år til endnu, alt efter, hvor meget politikkerne rykker det bagud. Men min alder hindre mig ikke i at have samme livsholdning, standpunkt og tro. Det er dejligt at kunne møde ligesindede.

Mvh. Carsten.
Hej Håndværkeren!
Dejligt at høre fra dig, jeg kan da godt forstå, det ikke er så let at forlade familien, børn børnebørn, men jeg har ikke så meget familie i Danmark, en lille broder og en lille søster, min lille søster og jeg taler eller retter skriver meget sammen via internettet, men da vi Boede i Danmark, sås vi kun ca. 1 til 2 gange om året, så som du kan se så er det jo meget lettere for mig, som så har fået en dejlig stor familie her over i Estland.
Ha´det rigtig godt.
MVH Preben41

preben

Hej Preben

Dejligt at læse din historie, jeg skal da ærligt indrømme at jeg har undret mig lidt over hvad der havde bragt dig til Estland. Jeg har faktisk flere kolleger fra de baltiske lande, alle flinke og dygtige. Jeg tror det med at betale skat i danmark er ret klogt. I det hele taget lyder der egentligt altsammen velovervejet. Man må håbe at sådanne muligheder findes i nærheden om 30-35 år når jeg selv skal på pension.

mvh Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis