Hvor varm må en ovn blive?

Hej

Er der nogen, som ved hvor varm en ovn må blive på ydersiden?

Vi har nogen venner, som har købt et gaskomfur med el-ovn, og den bliver gloende udenpå. Det er ikke særligt smart, for der er små børn i hjemmet, og de kan jo ende med at få nogle forfærdelige forbrændinger.

Mvh. Carsten.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Carsten!
Jeg tror da ikke en almendelig ovn skal blive særlig varm uden på, vores det er indbygget, og den bliver kun lidt lun efter 1 1/2 times tid.
MVH Prebe41

preben

Hej Carsten

Er det udenpå glaslågen eller er det på siderne.
Er det udenpå glaslågen ved jeg der er meget forkel på hvor varme de bliver alt efter hvor mange lag glas der er.

Hilsen Kewin

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

hey!!

Jeg synes jeg har set et komfur, hvor der på lågen med fede typer stod "her bliver kun 55 grader C ved 200 grader C ovn"!! Du må ikke hænge mig op på det, men det skal jo helst heller ikke blive ret meget varmere før man kan brænde snitterne!!

Min kære moder lærte mig et trick da jeg var en bette knægt. Og det følger jeg stadig selv om jeg for længst er flyttet hjemmefra. Det går i alt sin enkelthed ud på, at i køkkenet er der ingen løben eller vild leg. Og derudover er der ingen der må pille ved ovnen når lyset er tændt!! Kort sagt; hvis der er lys i ovnen er den varm. Og det er jeg så ved at lære de små poder der kommer i mit hjem. en ganske simpel regel der er let at huske.

God påske

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hej Næstformand

55 grader C er sandelig også varmt. Den omtalte ovn bliver praktisk talt gloende.

Det der med ingen løben og vild leg i køkkenet osv. synes jeg selv er en god ide, men børn er børn, og nogen har sværere ved at lære end andre, så jeg synes stadig ikke at ovnen skulle blive så varm uden på.

@Kewin - Såvidt jeg ved er det uden på ovnen i generel tilstand, at den bliver så varm ved brug.

Mvh. Carsten.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis