Forskel på flexi a batts og isolerselv

Jeg har fået nogle tilbud hjem på nogle byggematerialer jeg skal bruge til at renovere 1. sal med, jeg sagde til dem, at det skulle være Rockwool flexi a batts, eller andet med samme isoleringsværdi, har så fået et tilbud, hvor de har brugt Rockwool Isolerselv, er det ligeså godt som flexi a batts, og kan det bruges til at isolere en 1. sal med så det er iorden??

Mvh Toke
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej...
Du har ret det er ikke det samme... flexi a batts har en bedre isoleringsevne end gør det selv måtten.
Udover bedre isolering har flexi batsen den egenskab at man skærer den ca 2 cm for stor , klemmer den sammen og lægger den ned, hvorefter den udvider sig igen og passer sig helt til ud mod rammen...

Jeg ville vælge flexi batsen frem for gør det selv pladen.. Det skal dertil så også siges at jeg selv har brugt den i ydermure og loft, og den billige i skillevægge for at dæmpe lyden....
Citat fra bumble

hej...
Du har ret det er ikke det samme... flexi a batts har en bedre isoleringsevne end gør det selv måtten.


her bliver jeg nød til at rette dig bumble der er absolut ingen forskel på isoleringsværdien i de 2 produkter tjek datablad på rockwool´s hjemmeside
de har begge en u-værdi på 37

forskellen på de 2 produkter må ligge i opbyningen, hvor isolerselv ikke kan flexe så meget som a-batts , men man skal være obs. på at det kun er på den korte led at de kan flexe bedre og jeg må sige at den mængde isolering jeg efterhånden har haft igennnem fingrene som GDSér ser jeg ingen og her mener jeg absolut ingen fordel i at vælge den dyre løsning.

venlig hilsen
kristian

tilfreds bruger af Isolerselv
ok fair nok hvis du siger det er det sikkrt rigtigt....

MEN. .jeg har selv lige købt 30 pakker isolering og fået oplyst at rockwool flexi isolerer bedre end det billige.. hvorfor så det..
Hvis du køber en pakke af det billige som efter hvad du mener og har fundet oplysninger på isolerer lige så godt som a batts hvorfor er der så en markant prisforskel hvis det er det samme produkt..???

Det der bla gør at flexi er bedre end det billige er at det isolerer helt ud mellem spærene hvor der ikke skal nogen fejlskæring til på det billige før det er markant forringet.. En sprække på en halv cm er nok til at forringe isoleringsevnen....

men igen jeg kan have taget fejl men jeg undersøger da gerne mine facts en ekstra gang...
ok efter nærmere læsning har jeg set fejlen....

jeg har købt det der hedder super flexi a bats som er bedre isolerende end de andre...
u- værdi på disse er 34. Gør det selv er 37....

beklager fejlen.. Men holder stadig på at skulle man vælge ville jeg tage de alm flexi a bats istedet for gør det selv... De lukker tættere til ...

Tak for rettelsen det er da rart at der er nogen der er vågne...!!!!!
Det blev flexi a batts... tak for svarene
Hej,

Jeg er netop ved at isolere med Flexi A-bats, men jeg synes de er noget uregelmæssige - nogle steder er den samme plade meget fast - andre steder alt for blød. Markeringen af hvilken ende som er fleksibel kan være meget vanskelig at se - specielt hvis det er lidt mørkt - hvorfor man har valgt en grønne farve er uforståeligt - en orange eller gul farve ville være nemmere at se - specielt hvis markeringen også blev udført noget tydeligere.

De bats jeg har købt skulle være 120 mm for at nå op til overkant af spærrene, men jeg vil anbefale at man anvender nogle lidt tykkere bats, for at undgå at spærrene ligesom bliver markerede når næste lag isolering lægges ovenpå.

Rockwool er ellers blevet noget mere behagelig at arbejde med - før i tiden kunne jeg slet ikke udholde dem på grund af kløe - de nye giver kun minimale gener - nærmest ligesom glasuld.

Mvh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis