Etablering af græsplane

Jeg skal anlægge græsplæne hvor der tidligere har være indkørsel.
Indkørslen er p.t med perlesten og granit. Hvor tykt et lag muldjord skal jeg hælde ud over for at så en græsplæne?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der slet ingen der ved hvor tykt et muldlag man skal have?
Ja men det er måske knap så enkelt. Hvis området før har været indkørsel bør det egentlig grubbes, altså løsnes i ½m dybde for at sikre ordentlig dræning.
Henset til at du har sten under er det måske klaret derved, men det hjælper næppe at lægge muld oven på sten. Med tiden kommer stenen til overfladen - eller rettere mulden forsvinder ned mellem stenene, og samtidig vil græsset visne, da der nu ikke længere er dræning, og mulden ligger ned til det pakkede underlag.
For at undgå grubning vil jeg foreslå, at du først jævner stenene af med grus , vander en gang for sikre at gruset er sunket ned, og derefter jævner af med grus igen. Så kan du lægge muld ud. Lægger du kun 5 cm muld kan græsset fint gro, men vil være følsomt over for slid og tørke. Lægger du 10 cm eller mere vil det blive mere robust.
Lars On..: Det er jo rigtigt nok,meeennnnn hvorfor pokker gror det skide græs så i alle revner og sprækker uden problemer?? Altså der hvor det ikke skal være. Jeg har en indkørsel men små perlesten. Den er anlagt som sådan en skal anlægges, men græsset gror glimrende...grrrr

Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis