Filtsning af facade - sandblæsning

Hej LDS'ere.

Har planer om at skulle facaderenovere mit hus fra 1936. Da der er en tilbygning i en anden farve mursten, vil jeg have det hele filtset og der næst malet (efter behørig tid naturligvis ...)

Jeg har ikke selv tid/kræfter til at gøre det og har derfor indhentet et tilbud på opgaven.

Men han har i sit tilbud indregnet at hele hytten skal sandblæses først - og det koster jo simpelthen en krig !! Et par bekendte har sagt til mig, at det burde være nok at højtryksspule med en varmtvandsvasker, for at fjerne skidt mv.

Er der nogen her der har erfaring med sådan noget ????

Til info er "hovedhuset" i klassiske røde sten, og tilbygningen er i hvide sandsten (I know - mega usmageligt valg af sten)

Mvh Mugge

Mvh.
Mugge
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Mogens Larsen

Jeg har ikke selv tid/kræfter til at gøre det og har derfor indhentet et tilbud på opgaven.

Men han har i sit tilbud indregnet at hele hytten skal sandblæses først - og det koster jo simpelthen en krig !! Et par bekendte har sagt til mig, at det burde være nok at højtryksspule med en varmtvandsvasker, for at fjerne skidt mv.
Er der nogen her der har erfaring med sådan noget ???

Mvh Mugge


-Ja-
Du har fået et tilbud, på hele opgaven.
Altså har tilbudsgiveren sikkert skønnet at en sandblæsning, er den eneste løsning som vedkommende vil bruge. Læs -Give garanti på-

Det er ikke umuligt, at en højtryksspuling eller vask er tilstrækkelig.
Her må du prøve dig frem.
Erfaringsvis viser det sig ofte, at en gang husrens og nedvaskning efterfulgt af en gang multiklæb som primer, -er løsningen-.
Filtsningen hænger "måske" endog, endnu bedre fast på klæben, end på den sandblæste fuge og sten.

-Men jeg tror du må ty til en eller anden form for LDS- Få hjælp til opgaven.
Se iøvrigt tidligere tråd Facaderenovering.

http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=45771

Venlig hilsen retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også