Svejsning i rustfrit stål

Jeg har en co2-svejser og har hobbysvejset en hel del på jern. Jeg kunne imidlertid godt tænke mig at svejse i rustfrit stål, da jeg gerne vil lave et bord med et understel af rustfri rør, med en børstet overflade. Hvad skal der til for at min CO2- svejser kan det? Er et blot en ny tråd eller skal man også have en anden gas. Jeg vil være meget taknemmelig for gode råd.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bruge rustfri tråd og en blandgas til rustfri.

Hilsen Aksel
Tak for svaret. Jeg er ikke så meget hjemme i dette, så jeg må have det uddybet lidt mere. Hvad er en blandingsgas mere præcist? Hvilke luftarter drejer det sig om? Kender nogen et godt sted nord for København, hvor man kan få fyldt flasken. Er det massiv rustfri tråd man bruger. Nogen har fortalt mig at man bruger tråd med pulver indeni.
Onkel Harald har et sæt:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3862&n=20100

Jeg har set hvordan en prof svejste rustfrie rør hos Novo, så jeg ved alt!wink

Husk udsugning da røgen fra RS er meget mere giftigt end alm jern.

For at fjerne anløbningen efter svejsningen bruges noget stærkt syre.
Kan ikke huske hvilken.

Fortæl om resultatet.

Mvh Thomas

.. Fagfolk bruger en blandgas der hedder mison Ar som kan købes hos AGA eller tilsvarende.

Det er rigtigt at rustfri er meget giftig, ligesom alt anden svejserøg, men hvis det er helt rigtigt må man ikke ryge, drikke eller spise i lokaler hvor der bearbejdes rustfri.. så god fornøjelse.

PS. Husk at bruge syrefast rustfri (ANSI 316) til dit bord, ellers kan det komme til at "ruste"

Mvh

Peter Madsen

<p>Peter Madsen</p>
Tak for de gode svar mht svejsning i rustfrit stål. Er der nogen kender et godt sted, hvor man, som privatperson, kan købe rustfri stålprofiler i begrænsede mængder.
Citat fra bestle

Tak for de gode svar mht svejsning i rustfrit stål. Er der nogen kender et godt sted, hvor man, som privatperson, kan købe rustfri stålprofiler i begrænsede mængder.


Hej Bestle!

Du kan prøve hos Smedefirmaet Nyhegn på Bakkegårdsvej Nr. 103 i 3050 Humlebæk Tlf: 49 19 36 00. Der har jeg selv købt materialer før, og hvad der ikke var lagervarer, skaffede de på få dage.

Mvh. Birger

P.S. Jeg har intet med firmaet at gøre, undtagen som kunde

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis