Glasvæv

Hej

Vi skal til, at spartle gipsplader (skruehuller og samlinger) og derefter sætte glasvæv op. Vi er meget i tvivl om hvor og til hvilken pris vi skal købe materialerne. Er der nogen der har erfaring med f.eks. for billigt købte materialer i lignende situationer - eller skal vi bare gå efter det billigste???

P.S Vi har aldig prøvet det før og er derfor meget usikre på, hvordan vi griber det an, så hvis der er nogen der samtidig har et par gode råd er de mer' end velkomne.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Morten,
prøv en Beckmann forhandler, hvis du har sådan en i nærheden. Gode råd, rimelige priser og du kan få det hele der.

Mvh
MichaelB

[EMAIL="[email protected]"][/EMAIL]
Til spartling imellem gipspladerne, brug altid mellemspartel eller gips spartel aldrig finspartel, det synker når du påfører lim og du får nogle grimme samlinger der kan ses igennem vævet.

Nu er morten 26 ikke registeret, så jeg ved ikke hvor i DK han bor. Men er Beckmann ikke kun et københavner fenomen.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej.

Du skal ikke købe det billige maling eller væv.

Væven skal min koste 15 kr. pr. kvm, og det SKAL være 1. sortering. Det koster måske 400-500 kr mere, men det ser bedre ud, og holder bedre. Vælg evt. forgrundet væv.

Vælg sandspartel, den røde Bostik er god, og brug en spartel på min. 35 cm. Køb også en lille spartel på 20 cm, som du bruger til at skrabe spartelmassen fra den store.

Skrab ikke det spartelmasse af du lige har lagt på, der må hellere være for meget end for lidt på, da det alligevel skal slibes.

Vælg den dyreste maling fra Flügger ca. 850 kr for 10 liter. (jeg kan skaffe den til 550 for 10 liter hvis nogen er interesseret)

Husk at du skal grunde med vævlim der hvor du har spartlet, ellers hænger væven ikke ordentlig fast.

Mvh
ThomasB
Hej ThomasB, nu bliver du sku da vist maler"butik" for hele nordsjælland med det tilbud smile . Beckers laver da også ok maling. Men dit tilbud slår vist alt.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Mange tak for div. svar og link - Meget brugbart.

Thomas, du skriver at jeg skal grunde med vævlim der , hvor jeg har spartlet. Skal der ikke grundes over det hele og er vævlim ikke det jeg skal sætte vævet op med???

MVH

Morten
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Morten.

Nej, der skal ikke grundes over det hele, kun der hvor du har spartlet, da spartelmassen suger vævlimen til sig, og derved hæfter væven ikke der, da det første lag lim forsvinder. Derfor skal du grunde der hvor der er spartlet.

Jo, vævlim er det man LIMER VÆVEN op med - deraf navnet VÆVLIM smile

Mvh
ThomasB
Hej

Grunding af gipsplader, er det ikke det man bruger gipspladegrunder til (tynd væske med lidt farve i)??

Beskrivelse af min arbejdsmetode:

Efter spartling/slibning grunder jeg med gipspladegrunder, påfører lim (spar ikke her) i godt og vel en banes bredde, monterer væv, påfører et lag lim på vævens forside som fylder, maling efter behov.

Hjørner skæres op med skarp kniv straks efter montering og der lægge en fin acrylfuge i hjørnet når limen er tør(dette modvirker at væven løsner sig i hjørnet).

------------------
www.orla-nautrup.dk
Hej
Gipspladegrunderen er det "blå vand" som i daglig tale kaldes microdisperser smile
Mht. til at fylde væven med lim, så kan jeg ikke anbefale det, fordi limen har en anden overflade spænding end maling, og derved risikerer du at overfarven krakelerer.
Men da vævfylder er lidt dyr i det, fik jeg i sin tid et tip fra en maler. Bland vævfylder og vævlim i forholdet 1:1 og fyld væven med det - det er billigerer og så burde der ikke opstå problemer med at overfarven krakelerer.
Venlig hilsen
Ida
Farvehandler

Venlig Hilsen
Ida Nielsen
Tidl. Farvehandler
Hej igen.

Vævfylder hvad er det?

Jeg lærte af min maler, at jeg skulle grunde de steder jeg har spartlet med vævlim. Grunding af selve gipspladerne er ikke nødvendigt.

Desuden fortalte han at mange skærer væven i hjørnerne, og at det ikke var så godt, da malingen ovenpå akrylfugemassen vi sprække. Så får man "sorte hjørner". I stedet skal man lade væven gå 1 cm rundt i hjørnet, så er man også fri for at bruge akrylfugemasse.

Hvad der er rigtigt kunne jeg godt tænke mig at vide, da jeg skal have sat 200 kvm væv op.......

Mvh
ThomasB
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også