Plastic/terpentin maling til indv. træ morten B M 389 17-02-2003 10:58 Er begyndt at male indv. træværk med plastmaling -Det er kampen, da det skal have 4 gange inden det dækker 100%.Kan jeg nu male ovenpå med terpentinbaseret maling? Da jeg har set det dækker 95% ved 1 gang maling. 1 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
colormann 198 9200 20-02-2003 18:46 hej mortenJeg tror ikke, at du har fået den rigtige vejledning.Der er ikke nogen forskel i dækkeevnen, vand/terp. maling.Men hvis du maler direkte oven på råt træ eller forsøger og dække en mørk farve med hvid træmaling v/t, skal du male 3-4-5 gange. på bart bruges grundmaling og på mørke farver, bruger du mellemmaling. Jeg vil altid rulle en vandig træmaling på, da den har en forholdsvis hurtig tørretid, så penselstrøgene bliver synlige=dækkeevne??modsat en terp. træmaling der har en lang tørretid, sådan at den flyder pænere sammen.men hvis du insisterer, vent 2-3 uger (hærdetid)mellemslib og mal med en terp. maling, ingen problem.Colormann
LDS Tip Automatisk tip Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her