Fald i bruseniche

Hvor mange mm skal gulvet i en bruseniché falde for at det er lavet korrekt?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
mener min murer snakkede om at badeværelsesgulvet skulle falde med godt 1 cm pr løbende meter. Men lur mig om ikke andre har et andet bud
hej
lærte engang af en mure at boblen i vaterpasset skulle lige røre den ene streg
så skulle man have det korekte fald.....
hvilket også gøre det lettere hvis man skal rette af med et klaplag oven på beton gulvet
vh
Bjørn

Bjørnen

Smil og vær glad.... husk det nu.....
der skal min være 1 promille fald mod afløbet inde i bruse kabinen der skal ikke være fald i resten af badeværelset der må ikke dog ikke være lunker,der skal dog være mindst 30mm højdeforskel (gulvafløb lavest naturligvis)fra evt bundstykke i døren til afløb husk vådrumssikring osv

hvis du laver for meget fald sparker du tåneglene af på fliserne for de kommer til at tande afh...... til

kim jensen
Hej

Der skal være min 1% (1cm pr m) i bruseområde, og hvis man ikke kan lægge klinkerne uden at de tander for meget, laver man en "konvolut", hvor man laver skærelinier ud fra gulvafløbet.

Af en eller anden årsag laver murerne bagfald eller ingen fald i brusenicherne hvilket jeg ofte konstaterer under mine bygningsgennemgange.
-Nu skal jeg jo ikke sidde og forsvare murerne-
-For det er sjusk, og intet andet-
-Minimum- 1 cm. pr meter, mod afløb - Sådan !

Men trenden i fliser og klinker, er jo gået i en retning. Hvor her efterhånden kun er plads til en klinke i en brusekabine. -granit- den er sq svær at forme.

-Det eneste som dur her, er som Orla Nautrup skitserer -Kald det bare konvolutten- Skæringer diagonalt mod afløb.
-Længe leve mosaikken- Den var i en periode total kikset og retro-agtig, men nu er den da heldigvis på vej tilbage.


Venlig hilsen retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis