Belægning i indkørsel

Skal til at have lavet ny indkørsel.
Jeg har p.t. perlesten liggende, og det er noget lort synes jeg.
Min plan var at jeg ville have herregårdssten, men efter jeg har snakket med en anlæggartner, som foreslog granitskærver da de satte sig bedre end perlesten.
Jeg gerne høre jeres erfaringer med det?
Skal til at have lavet ny indkørsel. Jeg har p.t.... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen Morten.

For mit vedkommende vil jeg vælge 8-16 mm. Du får ikke problemer med at det vil sætte sig i dækkene. Med tiden vil skærverne pakke sig så du ender med at have et fast underlag at køre på.

Her på grusvejen hvor jeg bor (800 m), bruger vi det der kaldes vejgrus. Det er runde sten med en diameter på ca. 20-30 mm. De er billige men har den ulempe at når der kommer et køretøj kan de finde på at "smutte" under kanten af et dæk og ligger så inde på marken.

Held og lykke med den nye indkørsel. Leif.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg skal have lagt dug under skærverne, men skal jeg først lave et fint sandunderlag til dugen?, eller kan dugen godt ligge direkte ovenpå stabilgruset?
En anden ting; Når man anvender dug under skærver eller anden stenmateriale, vil man så ikke komme til at se dugen med tiden, når stenene flytter sig lidt?
Citat fra morten B M

Jeg skal have lagt dug under skærverne, men skal jeg først lave et fint sandunderlag til dugen?, eller kan dugen godt ligge direkte ovenpå stabilgruset?
En anden ting; Når man anvender dug under skærver eller anden stenmateriale, vil man så ikke komme til at se dugen med tiden, når stenene flytter sig lidt?


Hej Morten

Du kan udemærket lægge fiberdugen direkte på stabilen, hvis blot du køber en ordentlig kvalitet dug - de billigste/tyndeste perforeres let

En tykkere dug vil også gøre det vanskeligere for ukrudt at fæste sig

Se evt. www.fibertex.dk

Og jo......hvis skærverne flytter sig kan der blive synlige pletter, det kan modvirkes ved at køre skærverne over med en pladevibrator efter udlægning

Ellers må du dække pletterne

MVH
Fladder

Med venlig hilsen

Fladder
Granitskærver sætter sig rigtig godt. Specielt hvis du har stenmel under. Granitskærver er rigtig flotte men du skal være sikker på at du får dem i en ordentlig kvalitet. Der findes et hav at forskellige granitskærver. Jeg kan anbefalte både stenmel og granitskærver fra http://www.materialediscount.dk/pro...itskaerver fordi du her er sikker på de absolut bedste kvaliteter. Det handler jo om at man tilsidst er super tilfreds med det resultat man har arbejdet hårdt for.
Jeg forstår ikke at alle folk skal have granit osv. Hvad f..... er der nu galt med ganske almindelig grus ?

Personligt, syntes jeg man ser alt for meget granit osv efterhånden, kønt, tja vi er jo heldigvis forskellige.

Almindeligt grus, 5-10 cm tykt, en god rive til traktoren, så er der ikke meget bøvl med ukrudt. Fiberdug = spild af penge JA
Er gruset ved at blive lidt trist at se på, hælder man bare noget nyt ud over.

Mvh Thomas Hansen

Kan man lægge perlesten eller skærver direkte på fliser? Vi har en stor gårdsplads med fliser og de er grimme. Kan vi bare lægge 5cm perlesten ud over - og så er den klaret?

Først velkommen til.

Nej jeg ville ikke lægge skærver eller grus ud oven på fliser, da altid vil ligge og rulle og glide rundt. 

Det næste er, at ved regnskyl så kan der samles pytter under skærverne/gruset som du så "synker i" når du går på det, pluds at frosten vil kunne lave nogle "dejlige" pletter man kan brække et ben på

Tag dine fliser op, og derefter lægger du grus/skærver. Da der sansynligvis er lavet en rigtig bund under fliserne, så er det lige til højrebenet at smide om sig med skærver eller grus.

Glem alt om at lægge ukruds dug ud, for en indkørsel/gårdsplads hvor der kører biler, vil dugen hurtigt blive hullet og dermed virker den ikke. Brug til gængæld en rive... en gang om ugen eller måneden river du pladsen over, og dermed får du fjernet de fleste spirer der altid vil komme. 

Husk der findes ikke vedligeholdesfrie arealer 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Mange tak for svar. Det kunne have været skønt bare at hælde et ordenligt læs sten ud over fliserne. Men vi må nok tage arbejdshanskerne på og fjerne fliserne. Jeg river gerne en gang om ugen - tak for hjælp
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis