Belægning i indkørsel

Skal til at have lavet ny indkørsel.
Jeg har p.t. perlesten liggende, og det er noget lort synes jeg.
Min plan var at jeg ville have herregårdssten, men efter jeg har snakket med en anlæggartner, som foreslog granitskærver da de satte sig bedre end perlesten.
Jeg gerne høre jeres erfaringer med det?
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi står med samme udfordring. Havde egentligt også valgt granitskærver - men blev i stedet anbefalet knuste marksten af den entreprenør, som skal lave en del af arbejdet. Det er et dansk naturmateriale med samme egenskaber som granit - men billigere og med et flot spil der passer godt til vores rødstensvilla. Men jeg er ikke kommet så langt i projektet at jeg kan snakke med om egentlige erfaringer med pakningsevne mv.... - men om skærverne er baseret på granit eller marksten må vel i den forbindelse komme ud på et?

mvh Martin
Hej Morten.

Vil foretrække skærver, dog ikke af marksten da de indeholder flintsten der punkterer alt der er pumpet op (hjul).

Mvh. Leif.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Og granitskærver er meget bedre end perlesten?
Jeg har selv skiftet perlesten ud med granit skærver, som er større end perlestene var, så nu hænger stenene ikke fast i møsteret på dækene. Det er også nemmere at cykle på granit skærverne end i perlestenene. Jeg vil helt klart foretrække at lægge granit skærver.
de gamle har lagt granitskærver i en relativ stejl indkørsel. De havde tidligere perlesten, men problemet var at de ofte regnede væk om vinterne og når tøvejret satte ind. Men denne vinter har det slet ikke været et problem - de ligger super godt og løser deres "job" perfekt.

Så granitskærver anbefales herfra smile smile
Annonce
Husk at få fibertex mellem stabilgrus og skærverne. Den venlige entreprenør, der solgte mig mine granitskærver, påstod at det var bedst at undlade dette, for så pakkede stenene sig bedre.
Det kan jeg så bekræfte, at de gør - i den grad, at de større sten i stabilgruset naturligvis dukker op til overfladen.
Så vi skal have indkørslen lagt om igen i år........

Bortset fra det er skærverne en rigtig god løsning!

@danpan - hvilken størrelse er dine skærver???

Mvh.

Jan R.
Hejsa

Blander mig lige med et par tillægsspørgsmål, da vi også skal igang med at lave ny carport m. granitskærver.

Vi diskuterer størrelsen på skærverne? Hvad bruger I andre? Jeg synes umiddelbart 11-16 mm lyder flottest, -og de skal jo helst ikke sidde i dæk olign. hele tiden?

Og hvor tykt et lag skal vi påregne?

Rikke

s3it

Jeg kan ikke huske størrelsen på dem jeg fik lagt på men jeg vil tro at de er 2-3 cm (sådan ca.)
De sælges i:

2-5mm
8-11mm (anbefales til indkørsel)
8-16mm (anbefales til indkørsel)
16-32mm

men er 8-11mm ikke en "god" størrelse til at sætte sig i dæk?
Vil 16-32mm blive for ujævn?
Hvad skal underlaget være for grantiskærver?
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis