Hegn af pileflet

Vi (nabo og os) står og skal have nyt hegn. Vi har kik på pileflethegn som kan købes i sektioner og sættes op.

Er der nogen her som har erfaring med om det holder? Kan skader repereres og hvad med råd. Det skal jo helst holde i mange år.

Kristian
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Erfaring med pileflet har jeg ikke, men har læst lidt om det da vi selv overvejer det, du kan få mange kvaliteter, de billigste er byggemarkedernes, holdbarhed ca. 10 år. men ofrer du nogle gode stolper eks. 3+3 tryk. og støber dem ned med en stolpesko, så der ikke er direkte jordkontakt, kan du nok forlænge levetiden betydeligt, en anden løsning er at plante nogle efeu op af hegnet, de er lette at styre bare på med hækkesaksen, de vil med tiden blive omtrent lige som en hæk, men ellers prøv at søge på pileflet.
Mvh. Michael
Hej

Hvis man vil være sikker på at det vælter/eller bliver skæv, skal man montere sit plankeværk/ hegn på stolpesko eller lignede som så vil virke som et hængsel.

Ved trykimprægnerede stolper graves huller i min 70 cm dybde ,og der stampes med tørbeton omkring stolperne, hvor der evt. er slået nogle 3" søm ind i inden nedstøbningen for god vedhæftning.

Ovennævnte løsning vil jeg vurdere kan holde i ca. 25-35 år.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis