yikes! En gang skal laves - og jeg er BLANK!

Så er det sagt... Jeg har aldrig nogensinde i mit liv rørt at stykke værktøj, andet end da jeg i sin tid byggede hemmelige huler "hjemme på gården"...

Men nu har jeg besluttet mig for, at overraske min stressede og meget distræte kæreste - og lave hans gang. Nej - vi bor ikke sammen - men hans dårlige samvittighed lugter langt væk, og det gider jeg ikke længere lugte til. Han gik i sin tid IGANG med at lave sin gang, men nåede aldrig at blive færdig. Der kom en masse i vejen - og sådan er dét. Gangen er ikke særlig stor, men den er gennemgangsareal for mange rum. 4 døre er der og så lidt væg indimellem...*lyder meget lidt prof. her*...

Der er blevet spartlet delvist ud...og dét var så det.

Jeg VED, at følgende skal laves:

1) Kabler skal fræses ind i væggen
2) Loftet skal ordnes (det er sådan lidt pudseløjerligt krakeleret)
3) Da kæresten i sin tid gik igang med at lave det der var - snakkede han om, at der skulle glasfilt op...

Nu er det så, at jeg gerne vil vide...

1)

Hvordan pokker starter jeg og kommer godt i gang?

2)

Hvad skal jeg bruge...(billige forslag modtages med kyshånd, da jeg er på SU...)

2)

Er det noget jeg kan gøre ORDENTLIGT selv? Skal/bør man være to til, at sætte glasfilt op? (har hacket kærestens email og hapset hans far´s og brors email-adresser, så har måske den mulighed)

3)

Hvor lang tid skal jeg mon regne med at sætte af til det? (Langdistanceforhold Odense-Kbh, og ville nyde, hvis det kunne gøres på en weekend)

4) Gode links - tak

På forhånd tak for hjælpen, fra en mægtig amatør-agtig Mysse, der er lidt spændt på om hun har slået for stort et brød op...rolleyes
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja du har helt sikkert slået et for stort brød op, men mindre kan også gøre det.

Fræse kabler ind i væggen: Ikke et gør-det-selv-for-første-gang projekt. Måske kunne du tjekke svigerfar og svoger, om det er noget de kender til.

Fjerne tapet: Det kan man godt selv, smør væggene ind i tynd tapetklister, luk alle døre og sæt en elkeddel til at koge uden låg. Dampen og fugten vil løsne tapetet og du kan pille det af med en skraber. Du skal kun ind til væggen, første gang jeg prøvede det røg pudset med ned.

Loftet kan du også vaske ned i samme omgang. Der er sikkert noget limfarve, som er vandbaseret (tapetklister med farve i) nederst, og så noget plastikmaling udenpå som er krakeleret fordi det ikke hænger ordentligt fast på limfarven. Du skal bruge den stor svamp og vaske det med vand. du skal også have noget tøj som kan tåle at blive arbejdstøj, for det er noget værre svineri.

Du kan på en weekend nå at rense væggene og loftet, og så er det klart til at I sammen kan sætte glasvæv op weekenden efter når det er tørret ud igen. En meget romantisk måde at bruge en weekend på.

Det der med at ordne et rum på 45 minutter er noget de gør på TV, virkeligheden er desværre en hel anden. Men hvis du kan få svigermekanikken med på ideen, og de har prøvet det før er det muligt at få entreen klar til glasvæv og maling.

Svamp og spartel kan du købe i røverkøb for en 20er, resten er knofedt.

Green

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også