Laminat egetræ skab reparation af kant

Hej

Vi har et gammeldaws egetræslaminat skab som desværre har været udsat for lidt fugt langs lågernes nederste kant. Laminatet er bulet op dernede.
Spørgsmålet er, hvorledes vi skånsomt får lagt laminatet ind til lågen igen.

Nogen har nævnt lim og strygejern, det lyder bare lidt voldsomt på mig..

Nogle idéer/erfaringer?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det med at bruge et strygejern, synes jeg nu heller ikke om.

Når du skal til at arbejde på lågen, så tag lige og afmontere den først. Så arbejder du bedre på den. Hvis det kun er i bunden, fineren har løsnet sig, kan du prøve at løfte forsigtigt op i den. Prøv så at pensle lim ind under. Du kan evt. bruge en injektionssprøjte, hvor limen er fortyndet ganske lidt. Injektionssprøjten har også den fordel, at den kan bruges på steder, hvor du ikke kan komme til. Fx hvor fineren er bulet op inde på et emne.

Inden du har fået limen ind under fineren, på en eller anden måde, har du lige fundet et et stykke papir, et par stumper træ, og skruetvinger frem. Når du har smurt lim på, tørrer du det overflødige af, papir oven på og spænder sammen mellem træstumperne. Du må endelig ikke spænde direkte med skruetvingerne på egefineren. Så misfarves egefineren p.g.a. metallet.

Når limen er tør, vil der hænge lidt papir fast til fineren. Her må du så pudse (forsigtigt) med sandpapir.

God arbejdslyst!

Svend Erik

Bygningssnedker

Tak for det, jeg går igang, når jeg har fundet en limkanyle.
Tak, det blev smukt og næsten usynligt. En omgang møbelpolish og alt er godt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis