Brændekløver??

Hej!
Jeg står for at skulle anskaffe en brændekløver og mener at ha' snævret
feltet ind til 2:
Gude:
http://www.tgkshop.dk/product.asp?product=191 eller
Texas:
http://www.texas.dk/texas/product/info.jsp?LinkID=47

Er der nogen derude, som kender fordele/ulemper ved de 2 maskiner/fabrikater?

mvh
Henrik
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en identisk maskine fra Silvan, den kløver fint omend den kan gå fast i store egeknuder med mange grene. Det er dog altid lykkedes mig at få den til at æde knuderne i andet eller tredje forsøg.

Jeg husker ikke navnet på silvans model men den ligner meget TGKshops. Listeprisen er 6000 men Silvan har kørt kampagner til 3500 - og een gang til 3000 (hvor jeg slog til)

Silvans model er med 400V/3kW motor og det mener jeg er en fordel: Godt nok presser den ikke mere end dine 2 modeller men den gør det noget hurtigere - og kører også hurtigere tilbage igen. Begge de modeller du har foreslået er 230V såvidt jeg kan se...

Tilbagekørslen på stemplet kan forudindstilles til at stoppe før top hvis man har små brændestykker. Dette sker ved at skrue en glider fast på et stykke rundjern og glideren har en tendens til at smutte løs ved brug. Det er den eneste ulempe jeg har bemærket og løser sikkert sig selv når rundjernet bliver lidt mere rustent
Hvis du kigger lidt nærmere på konstruktion og spec's, så er de praktisk taget ens. Så meget, at man skulle tro, at den er lavet samme sted.
Jeg ville aldrig købe Güde materiel til noget, der bare lugter af hyppigt brug (min tømmerhandel sælger det i stort antal til "gør-det-sjældent-selv'ere".

Mvh.

Jan R.
Jeg har sådan en 6ton kløver.
Ved i om man kan få den til at køre hurtige tilbage ???
Syntes det er ok det tager tid at køre frem hvor der skal være tryk på.

Nogle der har set en tegning af hele maskinen ?

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis