Scanne underskrift til brev

Hvordan får jeg overført min underskrift via scanner, så jeg kan bruge den på f.eks. et brev.

Jeg skriver ofte erklæringer mv. som skal mailes, så jeg forestiller mig en transparent underskrift jeg via en tastekombination (macro) kan lægge over en tekst i word.

Kan nogen mon hjælpe?

Mvh. JørgenE
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jørgen

Jeg har haft samme problem/ønske med at kunne "underskrive" digitale dokumenter. Jeg løste det ved at scanne min underskrift til en jpg fil, som jeg ligger ind i word dokumenter som et billede (med de redigeringsmuligheder det medfører).

Derefter udskriver jeg hele dokumentet som en pdf fil, således at signaturen ikke umiddelbart kan tages ud igen...

Måske kan du bruge denne løsning...

Mvh.
Peter

cool Peter

"God dam' it Alexis, I need that pipeline"
Hej Peter

Tak for svaret, det var netop det jeg havde tænkt mig, men lige to spørgsmål.

Hvordan bliver "billedet" gennemsigtigt, så man kan se maskinskrevet navn under underskriften.

Hvordan placerer man "billedet" lige hvor man vil have det efter dokumentet er skrevet?

Mvh. JørgenE
Hej Jørgen

Når du har et billede i word, så markerer du dette. Herefter kan du i toolbaren "billede" på fjerde knap fra højre ændre billedets gennemsigtighed. Husk at aktivere denne toolbar/værktøjslinie, hvis den ikke gør det selv.
Du skal have den indstilling der hedder "ingen".

Mvh. Carsten.
Du kan vælge at gøre billedet gennemsigtigt eller at beskære billedet (billede toolbaren og "de to krydser"), så det kan passe ind med teksten.

Mht. placeringen kan du vælge at ligge billedet "over" teksten. (højreklik på billedet og vælg formater billede Her er en fane der hedder layout, hvor du kan vælge foran tekst.) Når du har valgt "foran tekst" kan du i samme faneblad gå ind under advanceret og definere præcist hvor du vil have billedet placeret. Når du har gjort det.... er det muligt at trække rundt med billedet i dokumentet.

Jeg det er forståeligt, ellers må du jo vende tilbage.

Mvh.
Peter

cool Peter

"God dam' it Alexis, I need that pipeline"
Hej Peter og Carsten.

Det fungerede perfekt.
Kan man lægge underskriften ind som en macro, så man ved et tastetryk kan få den på brevet?

Mvh. JørgenE
Annonce
Du kan selvfølgelig sagten lave en makro. Word har en makrooptager som du kan aktivere via menuen funktion, makro og "Indspil ny makro...". (afhængig af version af officepakken). Hvis du trykker på tastatur kan du tildele din makro en genvejstast - herefter indspilles makroen, dvs. at du udfører alle de steps der skal til for at indsætte billedet. Herefter trykker du på stop og så er din makro gemt.
Jeg bliver snart ekspert ved jeres hjælp.

Tak!

Mvh. JørgenE
Det kan du tro du gør biggrin

Hvis det driller må du bare spørge løs....
Bare et lille tip: Gem underskriften i GIF-format i stedet for JPG. JPG er bedst til foto, men GIF er langt bedre til billeder med få farver og dermed også en underskrift.

Desuden er GIF-formatet bedre til at lave baggrunden gennemsigtigt og så fylder det mindre.

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis