blomsterbed i plænen

Hej

Vi vil nu gerne anlægge et blomsterbed i vores plæne. Vi havde tænkt os et halvrundt bed på 2-3 meter.

Kender i et god beskrivelse (link) af hvordan man gør, og hvilke blomster der gør sig godt i et sådan bed (det er et solrigt bed på en leret jord).

Vores have er en standard rektangulær have med terrasse foran huset
(se her http://www.aub.dk/~vatos/imgs/tn_107-0730_IMG.JPG ).
Vi havde tænkt at bede skulle anlægges bag ved grantræet udfra hækken.

Vi har anlagt græs i de tidligere bede ca 1,5-2 m udfra hækken, og vil nu bryde lidt med det rektangulære 'look'.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bagved - ud fra.......baghækken eller den tv.??
Solrig og leret jord - det er da lige til roserne. De vil ælske det og iøvrigt en af de blomster der blomstrer i længst tid - hvis man vælger de rigtige.
Vil da anbefale dig at kikke på udvalget hos www.rosenposten.dk

Sniffer  
Vi har flere roser i haven, og har et surbundsbed - derfor måske noget andet.......et staudebed ??

Det skal placeres op mod hækken til venstre og starte fra lige bag ved grantræet.
Hvad med at flytte roserne så...

Spøg til side. Jeg kunne godt finde på at foreslå noget lidt vildt noget - nemlig at lave et stenbed. Det tror jeg, ville tage sig godt ud der. Ikke at jeg har erfaringen selv, men jeg kender én, der nærmest har forvandlet hele haven til stenbede - og hende kan jeg da godt prøve at lokke til at hjælpe med ideer, hvis det er...?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis