Forfatning af foreningsvedtægter

Jeg har 1000 jern i ilden lige nu...

Et af dem er at forfatte vedtægter til en ny forening. Hvad plejer man at skrive i sådanne vedtægter confused
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Zephirine

Noget i denne retning http://www.aalborgfirmasport.dk/page69.aspx
Så kan du selv sortere lidt, alt efter forening og størrelse. wink

Venlig hilsen retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Hej igen.
Jeg linker lige til et andet sted.

http://www.rk.dk/webrk/website4.nsf/pages/foreningsvedtaegter_kf

Disse paragraffer, skal indgå. -I vil vel have tilskud- Fra kommune. wink
Blev helt i tvivl. Som "gammel" foreningsformand og ildsjæl, burde det være paratviden.
-Måske en snigende demens-

Held og lykke med de 1000 jern.

retro.

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Endnu engang tak retro!

Vi står faktisk i en lidt speciel situation og derfor er det nok bedst, hvis jeg forklarer mig lidt nærmere - slå mig i hovedet Jørgen, hvis det strider mod regler for LDS!

Vi er to, der efter et forum har lukket ned, nu i al hast er ved at få stablet et andet på benene. Dels brænder vi selv meget for formålet - og dels var flere andre brugere på det nærmeste i panik over, at vi mistede mødestedet på nettet.

Vi arbejder ikke i første omgang med en brugerbetaling på forummet - der skal være plads til alle ligesom på LDS... Men flere har givet udtryk for, at de gerne vil støtte drift og evt. aktiviteter økonomisk og det overvejer vi så at organisere i en støtteforening. Derfor har vi ingen planer om at søge noget tilskud nogen steder.

Ændrer det noget ved kravene til vedtægtsindhold? Jeg har aldrig været i nærheden af opgaven med at danne en forening - og har lidt svært ved at gennemskue, hvordan man sådan gør, når "klublokalet" befinder sig på nettet...
Hej,
Jeg er formand for en bilklub - www.sonid.dk - her kan du se vores vedtægter, forumsregler osv. Vi afholder årlig generalforsamling, vore medlemmer betaler kontingent, og vi få ingen tilskud af nogen art.
Held og lykke !
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
Annonce
Takker Vangsøe!
Navn
Beliggenhed - hvilken kommune
Formål
Hvem kan blive medlemmer
Regler for generalforsamling - afholdelse, valg, bestyrelsen størelse, osv
Regler for regnskab og budget - fremlæggelse, revision, osv

Der er masser af foreninger der har deres vedtægter på nettet. Prøv at finde en anden støtteforening og kopier deres vedtægter. Hvis det skal være helt i orden, er det nok en god ide at betale en advokat en timeløn for at tjekke dem igennem. Hvis formålet er godt, er der chance for at han ikke ribber jer totalt, ring eventuelt og snak med nogle forskellige.

Green

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis