Anlæg+strøm

Hej alle smile

Jeg har
2x260w diskant til radioens 50w.
2x600w sub med en 2x450w forstærker.

Når jeg holder stille og høre højt musik så ryger lyset inden i bilen, i forlygterne og min rpm ryger ned på 0, bilen går ikke i stå der er simpelthen bare ikke kræfter nok til at holde det oppe smile

Ville dette kunne løses med et ekstra batteri, eller hvad ville være den bedste løsning ?
Hej alle Jeg har 2x260w diskant til radioens... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Problemet med lyser ikke lyser så skarpt har jeg altid haft, det er først for nyligt at min rpm måler kan falde ned på 0 uden at bilen stopper
Vil lige sige, at det der fedt med et stort flot anlæg i bilen.

Problemløsning: Det kan være at der er ved at komme mange løse forbindelser. Når bassen spiller, kommer der mange volsomme rystelser. Det kan godt få lodninger til at gå i stykker.

Hvis tingene er ved at ryste fra hinanden, kan der også opstå kortslutninger. Det kan sku godt være lidt farligt. Bare vær opmærksom.

Du kan sætte en kondensator tæt på forstærkeren.
Eks: http://www.hb-elektronik.dk/mb_article_details.php?nPos=&saArticle%5BID%5D=7537&VID=d7c54a30b7b3a80f3f412e57aea9b701
NB: kender ikke typen, den første fra nettet.

Når forstærkeren har brug for meget strøm, vil denne levere spissen.
Har aldrig prøvet en, men i teroien er det den bedste løsning.

Pas på når du sætter den på, ølg anvisningerne. En kondensator virker som en kortslutning på der ingen stænding er på den. Derfor kan der gå utrolig stor strøm, hvis den bliver monteret forkert.
Ja, og et batteri er en MEGET stor kondensator, men meget billigere.

Som elektronik uddannet forstår jeg ikke dem der køber disse meget dyre kondensatorer. Men de er selvfølgelig forgyldte og ser smarte ud.

PS. det ser da meget bedre ud med en "lækker babe" i bilen, istedet for et stort stereo anlæg......

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
ja, jeg er også elektronik uddandet. Hvis man har penge til det, kan jeg godt forstå det.

Mange af de forstærkere der bliver lavet i dag er strømforsyninger alt for lille.
Jeg har ikke undersøgt hvor stor/lille indre modstand et batteri har. Men Ideen er jo at det ikke skal gå så stor spis strøm i ledningerne til forstærkeren. En forstærker på 750W er opgivet til 45A. (den første fra nette)
Det er meget strøm i ledningerne, måske kan man hente 0,5-1V mindre stændingsfald. Det er jo også vær at tage med.

Jeg tester nogler power moduler på arbejdet der levere 50A, men på grund af forbindelserne mellem stik og kabler, er de nede på 45A. Det skal lige siger at belastningen er 0,2ohm.
(Stik og kabler er ikke optimale, ved det godt)

(De bliver monteret med 2-4 power moduler i vær kasse, en komplet kasse levere op til 200A i 0,25ohm, Madstanden bliver godt nok varm)
Nok om mig, tilbage til mandens problem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis