Afkortning af branddør

Jeg skal bruge en branddør til mit fyrrum i laden og der er jo masser af brugte til salg. Men alle er for høje. Når jeg har trukket plads fra til forskalling og to lag gips til loft, så er der kun 190cm tilbage. Er der nogle problemer forbundet med at afkorte en branddør?

mvh Hans
Jeg skal bruge en branddør til mit fyrrum i laden... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hej .
vi har endu ikke haft problemer med brandmyndighederne på tilpassede branddøre..
feks satte vi en del døre i et byggeri midt i aalborg by, allesammen nedkortet 8,4 cm.. og typedøre.
sålænge vi bragte dørene tilbage til original stand ved at fræse og sætte brandbånd i igen, var der ingen problemer..
problemerne kommer først når man konstruktionsmæssigt ændrer dem ved feks at fjerne eller pålægge ekstra materialer,, dvs plader uden på eller fjerner indvendigt materialer...

Hjemme hos mig har jeg haft en fra myndighederne til at komme og kontrolere min egen branddør.. en alm bd 90 der er kortet 11cm ned incl karm..
det var uden indvirkninger at de godkendte projektet..
Hej Bumle,
Jeg vil gerne købe et par strimler af dig. Kan jeg få dig til at sende dem til mig på adressen:
Hans Schou Christensen
Fiskervej 31, Mommark
6470 Sydals
Hvis du sender dit konto nummer og pris på hans @ kiteundervisning.dk så overfører jeg pengene.

På forhånd tak,
Hans
74416574/20322048
jeg kigger efter dem imorgen og sender så hurtigt som muligt..
Er det bare LDS-ånd?
Vi hjælper hinanden med svar og får til gengæld når vi spørger, og mangler vi lige en brandbånd til en dør, eller lidt frø til en plante, så hjælper en anden LDS'er.

Fantastisk, jeg tror ikke jeg har oplevet det på andre sider. Jo råd og hjælp, men at man rent faktisk sender til hinanden for at hjælpe, og det er sket mange gange efterhånden - uden at forvente noget tilbage, men bare fordi man jo hjælper når man er "en af dem" det giver denne dejlige kildrende fornemmelse af, at vi er ret gode ved hinanden, når bare lige vi har lært hinanden at kende lidt.

Mvh. JørgenE
Annonce
jeg har i dag været på lageret for at lede efter det brandpasta bånd..
jeg har et par forskellige slags... Men de er ikke pæne..

Istedet har jeg brugt lidt tid på nettet og fundet du skal bruge..
prøv at lur denne side.. Her kan du bestille dit brandpasta i den rigtige størrelse og farve..
prisen for en meter bånd er ca 18kr... ( det er vist til at komme over..ikk )

http://www.carl-ras.dk/ ( jeg har lært det med genveje..)
ps. søg under brandpasta
Det er fint. Tak for det. Jeg har bestilt.
Mvh Hans
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også