sommerhus

Er der nogen der ved lidt om , hvor meget luft der skal være mellem gulvkonstruktionen, og jorden, når man bygger på sokkelsten/støbte betonpiller, og skal grunden under huset eventuelt pålægges en eller anden form for fugtspærre, jeg har brug for mindst mulige højde over terræn.
På forhånd tak for hjælpen.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Michael

Nu siger du jord? hmm. Jeg vil da klart anbefale at der kommer et kapilærbrydende lag ovenpå vibreret sand. Det kan evt. være polystyren eller leca. Ovenpå dette skal du støbe et klaplag. Når betonen er tør (ca 1 måned) ligger du en dampærre (0,20 plastfolie) ud på det tørre beton. Nu kan du så begynde din opklodsning. Man kan købe nogle plastikkiler som kan justeres i højden. Det synes jeg er nemmest. Imellem dine gulvstrøer kan du evt. lægge en 50mm isolering. På denne måde er der ingen krav til afstand mellem strø og beton.
Hvis ikke du har tid til at vente på at beton skal tørre osv. kan man lave sin strøkonstruktion ovenpå polystyren se www.thermisol.dk

Håber du kan bruge mine forslag.
hej benno, tak for dit svar, jeg omformulerer lige spørgsmålet,
tilbygningen skal stå på støbte piller, men der kan kun blive ca. 25 cm. luft mellem jorden og gulvbjælkerne, er dette luft nok, eller kan/vil jeg få fugtproblemer, kan der lægges en eller anden form for fugtspærrer ud, inden jeg begynder på gulvbjælkelaget, det må helst ikke være alt for tidskrævende løsninger, da huset ligger i sverige, og det desværre ikke lige er muligt at tage derop hver wekend.
Mvh. Michael
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis