VA-godkendelser

Sidder og læser lidt om regler osv i forbindelse med et badeværelsesprojekt. Og har i den forbindelse fundet ud af at efter 2005 skal alt hvad der skal bruges til brugsvandsinstallationer være VA godkendt, og så er det jeg tænker på hvor forpligtede er forhandlere til at skrive/oplyse på prisskilte og lign om komponenten er VA godkendt eller ej.
Og skriver forhandleren " til brugsvand" uden at oplyse godkendelsesnr, hvor meget kan man så ligge i det?

MVh. Jesper
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej du kan for så vit ikke købe nogle mat.. der ikke er va godkent. Hvis du holder dig til at gruge galvaniseret rør/fit.. samt mes... og pex til brugsvand som du kan købe i div. net butikket under vvs gør du ikke noget forkert

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
Sikke noget sluder pab1. Der er ingen regler for om der må sælges ikke VA-godkendte materialer, de må bare ikke monteres. hvorfor de så sælges ved jeg dog ikke !
Hej

Jeg er ikke helt inde i reglerne, men VA-godkendelsen forsvinder over en 5 årig periode, og bliver afløst af en almindelig CE-mærkning.
En VA-godkendelse er gældende i 5 år, og derfor er de produkter der eksempelvis har en VA-godkendelse fra december 2005, godkendte ca 4½ år endnu, men dele der godkendes i januar 2006 blot er CE-mærkede med en egenkontrol.

Ovennævnte gælder for kloakdele, men mon ikke det er det samme for hele VA-godkendelsen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis