Planke på mur

Hej med jer
Jeg har savet en gasbeton mur ned til en halvmur mellem køkken og stue, og skal nu have lagt en egetræs plade som "hylde" ovenpå muren. Muren er 100mm gasbeton og pladen er 140 mm bred.... Det hele er klar parat til start, men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal få sat pladen fast ? kan jeg lime den med en stærk monteringslim ? fliseklæb ? eller ? nogen som har et bud ?

På forhånd tak
Jesper
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra begynderByg

Hej med jer
Jeg har savet en gasbeton mur ned til en halvmur mellem køkken og stue, og skal nu have lagt en egetræs plade som "hylde" ovenpå muren. Muren er 100mm gasbeton og pladen er 140 mm bred.... Det hele er klar parat til start, men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal få sat pladen fast ? kan jeg lime den med en stærk monteringslim ? fliseklæb ? eller ? nogen som har et bud ?

På forhånd tak
Jesper


Umiddelbart ville jeg sige LIP multiklæb, men jeg ved ikke hvordan det går med træ.

En anden ide er at skrue 10 mm plade fast på gasbeton'en og så lime egetræspladen fast på den med trælim.
hmmm hvorfor ikke bare skrue den fast og så proppe hullerne? Det er både pænt (hvis udført korrekt) og så ved man at det holder smile smile
Jeg har gjort samme øvelse hjemme, og jeg brugt monteringslim/sætlim. Det virker fint.

Carsten.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis