Afblænding af dør

Jeg skal afblænde en dør og er ikke interesseret i at bruge gipsplader, da væggen består af 7 cm betonvæg. Derfor vil jeg gerne sætte beton op der, hvor der oprindelig var dør. Men hvilken cementlim skal jeg bruge for at den nye væg kan holde fast med væggen?

Findes der stadigvæk 7 cm betonplader? Eller for den sags skyld multiplader eller hvad det nu det hedder?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg har benyttet mig af Multiplader. Og der er rigtig nemt. Efterfølgende har jeg pudset "hullet" op med cement så den blev lige så tyk som den mur den skulle passe til. men nemt og billigt, og så lyder det ikke hult, når man banker på det sted hvor det gamle hul var. Køb den lim der følge med. og bland det op efter foreskrifterne.
Jeg spurgte om de samme i butikken Og de sagde at lime var nok. hvis emnerne passede næsten sammen. Men jeg bankede nogle vinkelbeslag ind mellem hvert skift.
Du kan købe beslag beregnet til at befæste gasbeton til tilstødende vægge o.l. de koster 15-20 kr stykket. Jeg brugte dem da jeg byggede til og skulle forbinde gasbeton indermur til murstensmur.
HH celcon har kun multiplade og murblok i 60 cm. Men det rager ikke vidt at sætte 2 blokke sammen. Limen er stærkere end pladerne, så det er ikke der de knækker (taler af erfaring - har muret over 50 m2 indermur op i multiplader)
Betyder det så at det er nok at bruge lim, når man skal afblænde døren. Altså "sprøjte" limen ind i sprækken?
tag og kig på celcons hjemmeside. Eller på goerdetselv.dk hvis du abbonerer. Jf. montageanvisninger, skal man helst afslutte med en kile. Så limen smøres på inden kilen sættes i.

----------------------------
Hvis det ikke kan ryges, så er det ukrudt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis