Pigstensbelægning!!

Vi har en dejlig gårdsplads mellem vores 2 huse. Indtil nu har den været belagt med perlegrus, men vi har hele tiden haft i tankerne, at det skal fjernes og der skal laves nogle stier m . fliser, område med pigsten, højbede osv.

Vi har nu fundet ud af, at der under dette perlegrus ligger den flotteste pigstensbelægning, lige bortset fra ekelte steder, hvor der har været gravet ledninger/rør ned.

Nu bliver jeg helt i tvivl om, vi skal bryde denne pigstensbelægning med flisestier eller lade gården fremstå i kun pigsten og så reetablerede de "ødelagte" områder!

Indtil nu har vi fjernet 8 kvm. perlegrus/jord, frosten er jo ikke lige med os i øjeblikket, er der en ide i at højtryksrense det hele bagefter eller skal vi bare afvente et godt regneskyld? Eller er der nogen, der sidder inde med gode råd til rengøring af denne belægning?

Rikke

s3it

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du fjerner det overliggende materiale og børster pigstenene vil de komme til at fremstå naturlige med tiden.
Hvis det er svært at renholde kan du event. fjerne yderligere og lægge stenmel imellem.
Kan det ikke komme til at passe med nogle bede, der hvor pigstenene er ødelagte.

Sniffer  
Hej Sniffer

Tak, jeg vil da overveje det med stenmelen. I første omgang tror jeg, at jeg ser tiden an hen over sommeren.

Vi vil nok forsøge, at bruge nogle af de "ødelagte" områder til bede, men eter endnu et par trillebørfulde i går eftermiddags, så tror jeg stadig vi må reparere grusstriben på tværs af gården, hvor dre er nedlagt et varmerør. Men det er også ok, alternativet havde jo været at skulle anlægge en hel pigstensgård.

Overvejer dog også at etablere en række gangstier i chaussesten!

Jeg må frem med kosten. :-)

Rikke

s3it

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis