Råd om køb af kædesav

Har nogen af jer erfaring med hvad for kædesave som bare holder, og hvad man bør holde sig fra.

Jeg er helt grøn og skal ud og købe en.
Jeg har kik på en Husquarna fordi den vandt testen i forbrug.dk, men den er dyr... (3000 kr.)
Så har jeg kik på en partner i Bauhaus som er nedsat til en tusse, men er den god nok...

Jeg har et lille stykke skov, hvor jeg hvert år skal rydde hvad der svarer til brænde til en husstand. Derfor ser jeg kun på benzin.

Det ville være rart at købe den rigtige første gang.

Med venlig hilsen

Kristian
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg ville købe en god amatørsav af et af følgende mærker: Skill, Husquarna eller Jonsered. Du skal ikke se helt så meget på prisen. Saven holder i mange år og det er vigtigt at det er en sav der fungerer godt. Der ligger også et betydeligt sikkerhedsmæssigt moment i det.

mvh Anders
Hej Christian,

Jeg kan anbefale dig at du går ud og får fat i en husqvarna 345. DEt er suveræn. Købte selv en ny en for kap 2 år siden og den er blevet brugt utroligt meget. Har også haft Stihl, men husqvarna føles bedre. (og sikrere)

Det er selvfølgelig smag og behag, men jeg ville købe en magen til i dag hvis jeg skulle vælge. Den er lille, men alligevel utrolig stærk til alt ikke-proffesionelt arbejde. Sværdet er 15" og dermed utrolig handy og let at bruge. Og bare rolig - den kan stadig fælde alle de store træer du kommer til at skulle vælte!

Prisen er omkring 3000, men så har du også god sav de næste maaange år.

Peter M
Anbefaler helt klart også en mærkevare... Kører på 10ne år med en 20-30år gammel Dolmar 112 og har for første gang haft et havari i år.. Men en 50er og den var kørerne igen...icon_biggrin.gif

Hilsen Klausicon_biggrin.gif

En venlig hilsen Klaus

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis