Tørretumbler strøm

Hej
Jeg er på udkig efter en tørretumbler, og har fået fortalt at den skal have sin egen sikringsgruppe, altså skal vores 1970'er hytte ha lavet en ny eltavle for at jeg kan få tørret tøjet... :?: :lol:
Der er kun 2 sikringsgrupper til huset og 1 en til vaskemaskine og 1 til komfur..
Kan jeg ikke bare sætte den i en almindelig stikkontakt og undgå for meget belastning på det nuværende system. ??
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo biggrin

Med venlig hilsen
FlemmingB

Hey altså!!

Du skal jo huske at jorde den. Dvs. du skal sætte et trebenet stik på ledningen fra tørretumbleren. Og så kan den godt være svær at få i en stikkontakt fra 1970...!! :roll:

Men når nu FB skriver "jo" til at du bare kan sætte den i en alm. stikkontakt, går jeg ud fra han har regnet på det, ellers svarer han jo uden at vide hvad han taler om!! ( No offence!!)

Hvis nu dit nye tørremaskineri står sammen med vaskemaskinen, var det så ikke en ide at sætte den til det kraftstik som jo er der alligevel?

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
None taken! (offense, altså)

Og ja, du har ret, men i bund og grund gav jeg den ultrakorte (korrekte) besvarelse på et ultrakort spørgsmål. Manden har jo helt ret, det er kun et spørgsmål om belastning. Jeg formoder at installationen i øvrigt er lovlig.

Hvis installationernes tilstand, eller dimensioner, skulle diktere hvad man måtte anvende af brugsgenstande her til lands, eller hvis anskaffelse af diverse brugsgenstande KRÆVEDE en udvidelse af elinstallationerne, blev der ikke solgt mange hårde hvidevarer, eller andre elektriske velsignelser for den sags skyld! Tænk på hvor meget der bliver solgt med Schuko-stikpropper, f.eks. :wink: Hvad gavn har du af det med det danske jordingssystem?

Med venlig hilsen
FlemmingB

Hvis du har hfi/hpfi, er der ikke krav om at du skal jorde maskinen.
At det så er en god ide er en helt anden snak..
Man skal kun jorde hvis stikkontakten har jord. Vi måtte i vores nye hus med jord over det hele, sætte 3-benet stik til alle apperater som krævede jord.
Skal tørretumbleren stå i et vådrum er det klogest at få ført jordledning frem til tumbleren. I andre rum er sådan set ligemeget.

 

Annonce
Citat fra Tp

Hvis du har hfi/hpfi, er der ikke krav om at du skal jorde maskinen.
At det så er en god ide er en helt anden snak..


Hvis det er rigtig, skal jeg lige have en snak med min gamle chef!!confused

Det er godt nok 6 år siden jeg var elektriker, men jeg har altid fået at vide, og arbejdet ud fra, at alle nye installationer skal have monteret Jord. jeg har banket adskillige jordspyd i ved vaskemaskiner for at få dem jordet. Og at man kan undgå dette ved at montere et HpFI relæ er jeg nu ikke sikker på!!

Jeg prøver at høre min gamle mester og satser på at høre fra Jer derude som arbejder med det til dagligt.

"Dette er en sag som må og skal opklares...!!"

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis