Vandtank i kælder

Er der nogle der ved hvordan man bygger en vandtank ? ca 2000 liter .. Tænkte på at føre regnvand ned i den og bruge det til akvariet, toiletskyl og til vaskemaskinen..

Hilsen Klaus

En venlig hilsen Klaus

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der er specielle regler for den slags, men det ved du vel, kommunevand og regnvand må ikke kunne blandes. Så det er noget med at trække nye rør adskilt fra de alm vandrør.
Hvis du har plads kan du jo bruge et par palletanke, du skal jo også have lavet en form for filtrering og evt. konservering så det ikke rådner ved henstand.

MVh. Jesper
Jeg er klar over det skal køres hver for sig, jeg kan ikke få palletanke ned i kælderen en kvart-svings trappe og en 70er dør er i vejen ...
Det var mest hvordan man bygger tanken og af hvad ?
Godt link iøvrigt ..Med gode tips

Hilsen Klaus

En venlig hilsen Klaus

Tænk også på, at tanken vejer 2 tons, så du bør være sikker på, at kældergulvet kan bære en sådan belastning. Det er vist ikke alle kældergulve, der er designet til en sådan belastning.

Du bør nok også anmelde tanken til forsikringsselskabet, hvis du vil have dækket en evt. vandskade, hvis beholderen revner.
Har du overvejet at købe f.eks en plastic-septictank eller palletanke og grave den ned i haven?

De er faktisk ikke så dyre.

For mig at se giver den flere fordele: Du bevarer dit kælderrum, har en tæt tank beregnet til nedgravning og får ikke problemer med forsikring osv.

Måske lidt "bondsk" men hvorfor ikke??
Annonce
Forsikringen er ikke et problem da der er gulvafløb og gulvet er solidt ,, Ideen med en udendørs tank har strejfet mig men det er en udskrivning der nok er tvivlsom om der tjener sig ind igen .. Derfor ville jeg gerne bygge et akvarie i overstørrelse i kælderen ... Det vil jo også være så dejlig nemt at komme til teknikken..

Hilsen Klaus

En venlig hilsen Klaus

Min svigerfar har lavet et system med gamle plastaffaldsbeholdere af den type der rummer et par hundrede liter. De er jo høje og slanke og ville jo være nemme at transportere ned i din kælder og kan let serieforbindes til den kapacitet du ønsker.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis