Fugt over jordhøjde i kælder

Hej

Jeg har drænet min kælder og nu pudset væggene op indvendig. fugtproblemet er blevet meget bedre, men nu er der fugt over jordhøjde. I kan se på billederne. Hvad kan man gøre. Kan man smøre noget på udvendigt eller hvad?
Grunden skråner,- derfor fugten går længere og længere ned på væggen.

Mvh Jan
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der bed udenfor?? men man kan lægge fliser rundt om huset, med fald væk fra huset ,så regnvand bliver ledt væk fra huset!
Der er også et produkt som hedder noget som vandglas? som kan males på indv. vægge, men om det kan hjælpe dig! aner jeg ikke??
m.v.h.
Hej

Mulighederne er mange, det kan eksempelvis være din mur det tager vand, og det så trænger ned i betonen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Der er bare et lille stykke med sand udenfor inden en asfaltsti. Skal have lagt fliser når vejret bliver bedre. Ingen planter.

Der er drænet, og plastfolien går lige op over jordhøjde, så det er ikke fugt nedefra vil jeg ikke tro.

Det spøjse er bare at det kun er over jordhøjde. Hvis det er muren der tager vand ind og det trænger ind i betonen, ville det så ikke også være under jordhøjde..?

Mvh Jan
Hej.

Har jeg ret i at kælderen er uopvarmet (dermed fugtig) og muren (fundamentet) uden isolering ?

Så er svaret udluftning udluftning og atter udluftning altså hvis du ikke vil isolerer/opvarme.

Mvh. Leif.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Mon ikke Leif har ret.
Det er let at bevise, du skal tape et stykke plastic fast paa vaeggen. Hvis det bliver vaadt paa den side der vender mod kaelderen, saa er det kondensvand som Leif foreslaar.
Hvis al vandet kommer paa den side der vender mod muren -- saa har du et problem :?
Kan alle os nysgerrige her faa resultatet af din test? :roll:

Karsten
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej

Kælderen er drænet og der er isoleret med 100 mm flamingo på ydersiden. Dog ikke over jordhøjde hvor det her problem er.

Jeg er i gang med at sætte hele kælderen i stand, så nej der er ikke særlig meget varme på der nede for tiden.

jeg kørte med varmeblæser og affugter i går på den omtalte væg. Det hjalp selvfølgelig.

Jeg ser om jeg kan få lavet den omtalte test :shock:

Mvh jan
Hej,

mon ikke fugten har årsag i det kolde vejr vi har haft. Det betyder at den øverste del af væggen, der ikke har nogen isolering, er koldere end den nederste, som bliver opvarmet af den omkringliggende jord.

Det betyder, at fugten i kælderluften primært kondenserer på den øverste, kolde del af kældervæggen.


Bare mit gæt....

med venlig hilsen


Janus Lyngbye
hej Peter

Har ikke fået lavet testen med plastikken,- men god udluftning hjalp og havde en murer-ven forbi og kigge på det. To ting er nok årsagen. Udenfor har jeg kun fået lagt fliser dertil hvor fugten faktisk starter. Så noget af det er nok pga fugtig åben jord udenfor. Derudover kondens pga lidt høj fugtighed og kulde. Så er der også et brædt der er sat på hjørnet af huset for at holde et stakit. Det skal også afmonteres. Det gør at vandet siver ned bag det og "bader" hjørnet" af huset i regnvand. Ellers er opskriften at få udluftet og få varme på når jeg bliver mere eller mindre færdig med rummet indenfor den næste måneds tid.

mvh jan
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også