Ansøgning - Byggetilladelse - kælderlejlighed

Hej

Jeg skal igang med at udarbejde en ansøgning til en byggetilladelse til udstykning af vores fælles kælder til en enkeltstående lejlighed.

Ejendommen er en mindre etageejendom med en lejlighed i stuen og en på 1. sal, og så en fuld kælder som idag lejes ud, jeg er dog i tivlv om den er godkendt til udlejning, det er kun værelsesudlejning!

Deet er over 230 overalt i kælderen men vi regner dog med at grave ud og isolere nedefra!

Men i den forbindelse ville jeg høre om nogle af jer har erfaringer der ligner inden jeg snakker med teknisk forvaltning?

Jeg er igang med at lave plantegninger og en beskrivelse og hvad vi vil lave, men skal der være mere??

Med venlig hilsen
Frederik
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hmmm så vidt jeg husker er der noget med at selve kælderen skal være i niveau med grundplanet rundt om huset. Dvs hvis jorden rundt om huset feks går til en halv meter under loftet på kælderen så bliver det svært at få godkendt.

mvh jan
Jeg pumpede en fra teknisk forvaltning for nyligt i fbm. med godkendelse af noget andet. Budskabet fra ham (og research på nettet), er at man IKKE kan få godkendt det som et selvstændigt lejemål med mindre, hvis jordplanet ligger højere end grundplanet.

Hvis man selv vil benytte kælderen til beboelse, loftshøjden iøvrigt er over 230 cm og krav til brystningshøjde og flugtveje er iorden, så kan hele eller dele af kælderen godkendes til beboelse. Hvis der f.eks. laves døre til det fri, vil man lave en mere eller mindre subjektiv vurdering af, hvor mange kvm. der tæller med.

Hvordan det så er med at udleje dele af kælderen, det aner jeg ikke.

----------------------------
Hvis det ikke kan ryges, så er det ukrudt.
Citat fra jancar

hmmm så vidt jeg husker er der noget med at selve kælderen skal være i niveau med grundplanet rundt om huset. Dvs hvis jorden rundt om huset feks går til en halv meter under loftet på kælderen så bliver det svært at få godkendt.

mvh jan


kælderen ligger ned den ene "facade" over grundplan men den anden ligger under, med lyskasser til vinduerne.. den side om er under indeholder kun køkken og bad, samt en fælles vaskekælder.
Citat fra henrik b

Jeg pumpede en fra teknisk forvaltning for nyligt i fbm. med godkendelse af noget andet. Budskabet fra ham (og research på nettet), er at man IKKE kan få godkendt det som et selvstændigt lejemål med mindre, hvis jordplanet ligger højere end grundplanet.

Hvis man selv vil benytte kælderen til beboelse, loftshøjden iøvrigt er over 230 cm og krav til brystningshøjde og flugtveje er iorden, så kan hele eller dele af kælderen godkendes til beboelse. Hvis der f.eks. laves døre til det fri, vil man lave en mere eller mindre subjektiv vurdering af, hvor mange kvm. der tæller med.

Hvordan det så er med at udleje dele af kælderen, det aner jeg ikke.


Der er døre og vinduer mod haven som ligger over jordniveau!

Hvad er brydningshøjde?

Jeg har også hørt noget om lysindfald... er der nogen der kan forklare hvad der går ud på?
brystningshøjde !

højden på rækværk f.eks.

i dette tilfælde højden på karmen på vinduer, der skal benyttes som flugtvej.

----------------------------
Hvis det ikke kan ryges, så er det ukrudt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis